Alla inlägg den 23 juni 2013

Av mamma-tilda - 23 juni 2013 20:56

helgen lider mot sitt slut. en helt ok helg trots att mitt mående gått upp o ner!har ingen större jobbarlust...


haft det lugnt o stilla. hunnit städa o pula hemma o så bara varit! känns rätt skönt att ha städat!!disken undan..el lite kvar...tvätten inplockad utom de sista som hänger på tork;)nybäddat i sängen igår! hunden tvättad!

gått 1 timme i skogen idag. mina kantareller är inte uppe än!


 fick ju mysa med mina<3 barn oxå!tack S för att du delar med dig!o orkar med mig...

o fick lite tid m den store ...o en riktigt kram;) älskar dig gubben så enormt mycket!saknar dig !


fick kvällsbesök av storasyter o en vän till henne,inte så ofta här ute på landet folk bara dyker upp!


tyckte jag varit så duktig idag efter allt så tog en tur till glass cafet o handlade. m höll mig till 2 sorter utan tillsatt socker;) ska kämpa i veckan o röra på mig! var skönt m skogsrundan...blev visserligen rätt blött då vi plöjde lite !

o för ovanlighetens skull har min gosse kommenterat ngt på fb...han vill oxå ha glass! klart han ska få...m idag var jag själv hemma ! o då blev det till bara mig! jag kan ju inte spara allt till han är här!måste göra lite eget oxå;)o idag tyckte jag att jag var värd det!!


o kom på min "belöning" sen ska bli nya träningsskor när jag gått ner 3 kg till...


mår lite bättre inombords idag! 


Av mamma-tilda - 23 juni 2013 14:49

dagen började lugnt o får fortsätta så!fick trevligt sällskap till morgon kaffet...då Bea skulle rida så drack fadern lite kaffe m mig. alltid kul m lite sällskap o prat


hjälpt till lite o fixat m hästar...pyttelite..vattnat nysådda gräset,diskat,skrivit brev o snart vika in tvätten o torka av golven! Min kära vove lyckades hitta ngt geggaställe i morse;)

Hon gillar tydligen inte King Diamond...ligger o morrar här..hon tror ljudet kommer utifrån;)får sänka volymern lite...


funderar på att gå en sväng o kolla på mitt kantarellställe..gick rykten nu att de redan är på g! lovade sonen att frysa in lite i år till han.

blir bara pula o vila idag. känns som jag har behov av det. lite sugen på en glassresa m får bli en annan dag!ska börja skriva upp lite små utflyktsmål...

nästa lö blir det nog en tågutflykt.ska bara bestämma hur långt vi ska åka;)o försöka lura m storebror...


fick ta av mig linnet nu..kallt o blött ! har ju diskat...gått ner mina första 5kg! m fortfarande för stor mage när jag diskar;);)måste komma igång o röra på mig! maten går bra...sämre m rörelsen...men sakta neråt...har konstaterat att jag levt halva livet nu på ett ungefär...för 86 år ska jag väl iaf lyckas bli hoppas jag. så har lång tid kvar att få leva o glädjas! o upptäcka saker!så jag hinner nog kanske bli vuxen o stå på egna ben fullt ut!


ta tvätten nu då...o golven. sen får vi se vad resten av dagen blir..tigga kvällsmat? köpa mat? el inte röra mig utanför "landets gränser" en tur till glasscafet iaf...lite lockande...fast jag åt en glass igår...så min ranson på 2 denna vecka är uppäten;)men kan väl isåfall skylla på att mensen kom idag...jag har hört att då kan man bli sötsugen....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards