Direktlänk till inlägg 25 april 2014

fredag!

Av mamma-tilda - 25 april 2014 20:55

fixat i deklarationen o skickat in den!tankat o handlat lite nu när lönen kommit!

röjt i köket...fattar inte hur det kan bli så tillställt av bara mig? varit hemma i 3 dagar!!

grillat ikväll! o avslutar nu med en bit choklad:)


ska iväg o jobba på tävling imorgon:) kul men lite jobbigt!

söndag hoppas jag få på sommardäcken o hinna /orka kratta lite i trädgården.

skulle behöva gräva potatislandet oxå. m det får nog bli lite på kvällarna.


mår rätt gott o livet rullar på. försöker landa i "mitt liv" o mina beslut.framtiden är min egen o bara a

jag kan besluta om den. för egentligen första gången  livet måste jag ta beslut som är för bara mig! barnen är utflugna o deras framtid är jag förvisso en del av men den är deras. jag måste nu hitta min framtid. vad jag vill att den ska bestå av. gossen kommer väl komma igen men jag har han ju bara till låns en kort tid till.o jag måste vänja mig...är så tomt nu efter han varit så mkt .saknar han tok-mkt!

livet känns tomt o konstigt utan barn! vad ska jag välja? vad vill  jag för egen del?bara detta o handla mat till bara mig är skittråkigt!men kan ju inte handla "till barnen " när de inte är här;) försöker tänka att jag ska "snåla" lite då denna månad.blir ju en del bensin då istället...ska till dottern om 1 vecka o gratulera henne!min lilla tjej blir 21år!


tankar vandrar. depp.glädje.vissa bitar ligger nära ytan.avskyr när de gör det! 

o "läxan" vad gör du för din egen skull?? gör ngt avslappnande...


o igår blev mamma S sur/arg på mig. hon tror att jag inte litar  på henne. ang gossen. jag gör det m jag håller inte med om alla vägar. tror inte det är bra att bara vara hemma.även om livet är tufft så måste vissa bitar göras. man växer i det.blir starkare.känna att utveckling sker. sen ska d vara i en omgivning som kan bygga på de starka sidorna. att vila el vara  sjukskriven en kort tid är en sak,men får inte vara för ofta el länge.tror inte det är bra för självkänslan att vara hemma hela tiden.sen måste såklart trygghet o omsorg finnas där som stöd.i det långa loppet är inte den enklaste utvägen det bästa.jag är bara ledsen att hon tror att jag vill tvärtom el inte litar el vill gott.o att jag känner mig ifrågasatt o utanför när jag inte vet vad som händer. sen har jag inte nga rättigheter el kan inte mer än önska information. blir dumt ibland när jag inte vet o ställer frågor...m jag har inga rättighter . jag vet det.

o jag är tacksam för att jag får vara en del i gossens liv.men ibland känner jag mig värdelös. jag duger inte o det jag gör mer än ibland. d sårar.jag får jobba med mina bitar o kämpa för o släppa .o vara nöjd m de bitar jag får.jag är bara xa.jag vet att jag har svårt med det!


ibland vill jag försvinna.spelar det ngn roll?vem skulle märka de?

har jag gjort mitt? vad är mitt liv? vilka val ska jag göra?

sonen är ju nu ien fas som han måste hitta sig själv i . mamma kan bara finnas vid sidan om som stöd. inte visa vägen.nya roller för oss båda.livet är tufft.men framåt måste vi på ngt vis. o hur går jag framåt????

jävla skit. tårarna rinner. orkar inte må upp o ner!vill få må bra mer än nga dagar i taget.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Av mamma-tilda - Torsdag 7 mars 21:08

börjar bli helt återställd efter influensan el om de nu var covid!  3 veckor drygt . sängliggande 1.5 typ.   gossen flyttat men bar här inatt. mest för o få köra Atraktorn skulle ja tro. han vill övertala sina föräldrar o få köpa den. jag sag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards