Alla inlägg den 3 november 2012

Av mamma-tilda - 3 november 2012 17:27

varit en skön lördag! läst mitt "skoljobb" även om det är mkt kvar..men känns bra efter det

jag läst!

Tog mig ut o fixade stallet.så syrran fick ledigt. haft inne bebis o hemmes mamma...fast bebis är ju 1,5 o ingen bebis längre;) fast jag säger bebis! tänk att jag var med när hon föddes!o att hennes mamma är "min"!. jag har mockat uteboxen åt pojkarna med o fixat massa annat. o sedan tog jag en skritt tur. har inte suttit på "min" häst på nästan ett år el över ett halvår iaf..tror jag! o då ramlade jag av till <3 barnets glädje:)men gick bra !vi tog en lugn tur i skogen mest för o motionera hund:)kommit på att de är rätt bekvämt sätt att ta mig ut i skogen nu när förkylning segar...slipper ju gå!

tvättat oxå! burit in massa ved!diskat!o allt stalljobb! o så läst skoljobb...känner mig nöjd som sagt!

o ska ge hästarna tidigt kvällshö o åka o vara barnvakt!fast har inte talat om för sonen att jag ska åka dit bara sagt att jag ska vara barnvakt...det är väl inte att ljuga? han vill nämligen ha skjuts...o jag tycke rinte han ska åka..men skulle tro han gör d ändå..för han undrade om jag kunde hämta inatt el imorgon..o sa inatt går inte jag är barnvakt hela natten. men har som sagt inte sagt att jag är barnvakt borta....fast det är väl inte o ljuga? han har inte frågat...bara tror att jag ska vara det här hemma...


o nu sitter jag o bara har det skönt innan jag ska iväg. fast saknar min lilla gosse massor!!o kommer väl sakna ännu mer när jag kommer till hans hus o han inte är hemma...tur jag får gosa med de andra små:)

o ska handla jäst på vägen..tänkte baka bullar med lilltjejen men d blir nog imorgon fm innan jag åker hemåt!hon är så goo den tösen!hon ringde mig på fm o ville komma till mig. sånt värmer !´för när det kommer från barn vet man ju att det är sanning!:)inget det säger för o glädja bara iaf inte så små ...


pratade m kompisen en del igår med. varit dåligt sista tiden..hon finns alltid där men ibland känns det som jag är den som hör av mig ...men skitsamma jag vet att hon har fullt ..m ibland funderar man på om man själv slutade kontakta o åkte iväg hur lång tid det skulle ta innan man blev saknad?? sen har jag vänner som jag skämms för att jag är dålig på att höra av mig till, jag vet det!så de kan ju sitta o fundera över sånt d oxå:)

dumt o fundera över...är ju sånt man blir deprimerad av...

o för barnen ska man ju bara finnas:) helst hemma i köket...jämt så det vet var mamma är!utan o tjata på dem el ngt så ska mamma bara finnas;) sånt är livet för en bra mamma!oj oj vad deppigt d blev nu då....

o så blinkade det til på fb..detta zoosk som jag startade för evigheter sedan..o inte fullt ut m helt plötsligt så får jag massa med..o kan inte svara innan jag gör klart mitt..o vet inte omjag vill,el vad jag behöver göra:) kan ju var adax o läsa igenom...vem vet prinsen kan ju gömma sig där någonstans;)

o så när jag kläst igenom mina bloggar så har ja upptäckt att jag skriver så fort att "kankse"--kanske alltid blir fel! o "ju" kommer rätt ofta:)

o så funderar jag på hur det ska bli att åka till Trollhättan..alldeles själv..lite pirrigt. usch jag är rätt "liten" men då slipper man ju vara gammal;)...dottern åkte själv till USA o jag tycker det är pirrigt o åka till ett vandrarhem o universitetet i Trollhättan...o vilka människor som är med på kursen. o jag lär fixa denna utbildning nu! hoppade ju av matten för nga år sedan klarade inte den då med allt som var..fast jag startade för att kunna fokusera på annat...

så vill klara detta! mest för att inte misslyckas tror jag..fast skulle faktiskt bli bra tror jag med en idrottslärar utb! känns rätt på ngt vis. mer rätt tror jag än matten! jaja dax o hämta hem tvätten o packa lite ombyte då...klä p mig oxå kanske:) ska väl inte åka i bh:n även om d inte skullé säga så mkt i det huset....är ju inga stora barn hemma:)


Av mamma-tilda - 3 november 2012 11:23

slöar o tänkte starta dagen med att läsa det jag måste för studierna.

men kan inte koncentrera mig gör annat samtidigt...o tankarna far!

m ville ju inte gå ut redan..då måste jag ju klä på mig:)

men är kankse bättre o göra utejobbet först o kunna vara konc sen...

det roligaste är att boken handlar ju just nu om inlärningssvårigheter pga motoriska brister.

som påverkar konc. bla! intressant men kan inte konc.mig tankarna far iväg. fast mest på de barn jag har på jobbet

kopplat till dessa frågor. har ju länge trott på behovet av motorik o rörelseträning!! o om det sen är kopplat ännu mer till inlärning så ...o då kommer tankarna på "projekt" kring detta. ska jag börja m fsk-klassen? el plocka elever från fsk-2:an? hm tål att tänka igenom!! o hinner jag kasta om mer i jobbet för att lösa vissa timmar med rörelse ? i samband med skolstart skulle jag vilja ha detta! men annars får vi väl köra på fritids...

men svårt att konc på läsning när tankarna far iväg;)


får väl masa mig ut i stallet o jobba lite!men så jäkla skönt o skrota inne...har ju som sagt inte klätt mig än:)

o känns så vamt inom mig att jag hade en så fin stund med sonen igår när vi köpte skor! kvalitets tid!!

o så "tvingade" jag <3 barnet att svara på sms...hann ju bli sent så ville inte ringa men veta att allt var ok!så skrev att jag iaf ville ha ett ok..att allt var bra. ...o då får jag det jag ber om !! ett OK! varken mer el mindre...jag började skratta! lite mer hade ja väl kunnat få..ja ja jag fick ett svar iaf! o vet ju att han pratat m mamma o då tycker han ju inte att han behöver prata el skriva till mig...o inte att jag ska oroa mig när han inte är här...sorry gubben det får du på köpet!!!jag slutar inte tänka på dig el bry mig för att du inte är hos mig hela tiden!sedan är han tonåring jag vet!! men brukar försvara mig själv med att jag har bara haft ett år på mig att oroa mig för han...o han har haft 14 år på sig...så då kanjag väl få lite tid på mig..fast säg inget till mina "biologiska" barn...för jag tänker inte sluta oroa mig för dem:):) fast det är lite annat där har jag varit med hela resan trots allt!o oroar mig inte el har tankar på samma vis om dem...m mamma oron finns såklart på ett sätt!


näpp dax nu då o klä sig o sätta på tvätt först kanske...o så få lite gjort:)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards