Alla inlägg den 11 november 2012

Av mamma-tilda - 11 november 2012 21:23

denna helg har jag verkligen gjort mig välförtjänt av att vila ikväll!

fast varit så duktig så tur jag inte har ngt gott kvar;)för då had ejag ju ätit upp det jag lyckats jobba bort!


fått sköta om alla grundsysslor i stallet sedan i fredags! tur ändå att hästarna går på lösdrift!

men mkt hö som ska packas o köras ut....o bebis in för extra mat o sova.

bytt hage på pojkarna med. deras nya lösdrift är så gott som klar o då skulle ju lite halm köras ut med..o vattentunnan flyttas o fyllas...haft inne lite andra hästar för koll o mat mm.oxå så fullt upp.


o fick hem min <3 barn igår vid lunch. trodde ju han skulle bli senare men gick inte för pappa o köra cross som bestämt

så var en ledsen pojke som kom...så då var inget kul.men det vände när han hittade en fiddi som sparpengarna räckte till! o den var ju inte så stor så gick in i svågerns lilla skåpbil. så vi åkte o tog ut pengar o åkte o tittade.o köpte den!

lycklig pojke nu! som han väntat på att vi skulle lyckas få ihop sparpengar!han provköra igår kväll o idag har han kört från 11-16.30 men kedjan hoppade sedan hela tiden ..får be ngn kolla på vad det kan vara .tyvärr är ju inte mekandet min grej precis!hans pappa hade kollat med att det skulle finnas fiddi bana i vid Hallsbergs motorbana får kolla upp det oxå. det är ju rätt enkelt när den gick in i bilen!att åka ngn gång...o hoppas att han håller löftet nu m cross stövlar o kläder...

det gör ont i mig när vuxna lovar mer än det klarar att hålla ,om man misslyckas ngn enstaka gång är en sak...men det får inte hända så ofta! att se <3 barnet så ledset.gör ont i mitt <3! jag älskar min pojke o vill bara lyckas få ge han så mkt av allt det jag kan!o jag hoppas att han känner hur mkt jga vill ge han o vad han betyder för mig!o när hans pappa sårar så vill jag bara behålla min gosse o aldrig lämna tillbaks han.;)har fått ansträngt mig för o inte säga saker el ringa upp han! vi hade íaf en fin lördag kväll sedan kollade film en stund o så hans det med lite tv-spel efter vi kommit hem på kvällen o efter provkörningen såklart!få mysa o ligga o prata lite innan sömnen det är guldstunder!!o vi han det imorse oxå..går ju inte o gå upp för tidigt:)

Är så glad o lycklig att jag får vara en del av hans liv! o att hans mamma delar med sig!Kan nog aldrig tacka tillräckligt tror jag!att få vara en del av hans liv o få älska ngn annas barn som sitt eget det är så underbart!


o dottern var hemma fre kväll o 1 timme i kväll. skönt m . även om det blev superkort!dock lite små orolig för sonen...men men jag jobbar på att inte "lägga " mig i..han var nämligen i fre hos en kompois som jag inte gillar...fast jag vet inte mkt om den.. men gillar inte han iaf!o sedna har han inte hört av sig sedan  torsdags

jag vet att han inte måste...men 3 dagar utan att vi hörs är så sällan o då kommer min oro...så nu smsar jag;)

dottern behöver jag ju inte oroa mig för...fast hon är dålig på att höra av sig!o <3 barnet är inte så värst heller..men han hör ju av sig mer till sin mamma så d är ju rätt;)men jag oroar mig ibland iaf;)

o int ehar jag hört ngt från kompisen heller ..så nu ska jag oroa mig för om allt är ok där oxå...nej då tror inte d är ngn fara där!men fattar inte varför d inte kan förstå att de ska höra av sig till  mig var 3:e dag minst! m kompisen påpékar hur sällan jag ringer min mamma...fast gör ju det iaf med 8 dagars mellanrum i snitt:)o idag har jag både ringt o varit där!o så svarar inte sonen...d var ju inte bra o skicka sms så här sent...nu ska jag jobba bort de tankarna med...korkad jag är. o så hör mammas stora gubbe av sig! skönt! :)

o var förbi m skorna hos gossen o fick en bamse kram av lilla syster..värmer en "tants "<3!o lilla mamma som tror jag ska svälta nu när gossen köpt en fiddi...jag överlever nog m visst nu blir det jäkla snålt en vecka!o riktigt så "dumsnäll" är jag inte så jag ger bort allt jag har...bara nästan när det gäller mina 3 barn!;)jag ger hellre till barnen än har själv....fast svälta ihjäl har jag inte tänkt!för då kan jag ju inte få fortsätta o ge.;)tror jag kommer bli en bra mormor/farmor....hoppas bara mina barn ger mig mat när alla pengar går till presenter åt barnbarnen;)o nu blir jag ju hungrig bara för det!ställa klockan då...måste ju hinna mata hästar före jobbet.hoppas syrrans fot läker snart!sov gott!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards