Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

mamma......

Av mamma-tilda - 28 juni 2013 23:00

att vara mamma o finnas men inte "sticka" ut...att bara vara mamma.lugn o stadig. alltid finnas.att älska men inte hindra. att hålla balansen frihet ,ansvar med regler o vuxenstyrning.inte alltid lätt.


att älska men inte älska "för mycket". kan man älska för mycket?


att finnas när barnen behöver. att sätta gränser när d blir tok. puffa till mod när d behövs. öppna famnen när de behövs.hålla om o putta ut ,torka tårar.strida för deras rättigheter. o ha sina vuxen bitar för egen del. 


att vara mamma är ett jäkla balanserande o tufft jobb!


mött o haft mycket mamma bitar o upplevelser på de sista veckorna. mamma bitar kring mina 3 barn,ja jag vet att den 3:e är till låns...m det är ju alla barnen..till låns;) han är min oxå! även om jag bara får låna....o tack gode gud för det ! jag vet faktiskt inte hur jag skulle leva utan att få älska o finnas för dig!något gott måste jag ha gjort för att få uppleva detta. jag har tvivlat många ggr på gud o gör ibland. men jag kommer så länge jag lever att stå i tacksamhetsskuld till dig o till mamma S att jag får älska o finnas för min gosse!


olika saker kring alla 3! o så mötet med andra mammor. alla har vi massa olika upplevelser o glädje o sorg . barn väcker o ger oss allt! utmaningar,svårigeheter,glädje,tårar,kärlek, ja allt finns!!


tänker på den lilla 3 åringen jag mötte igår, 15 åringen jag fick höra om idag, 6åringen,min 20åring,min 24 åring o så min <3 gosse på 15!alla är de barn som på ett el annat sätt ger mig känslor o tankar.


jag behöver ett större hus;) skulle kunna ta de alla!


nu sitter jag o har ont i magen för min gosse hade en jobbig stund. vill bara få hålla om dig! tycker du faktiskt ska ta dig hit snart....att finnas m inte pressa ...jag kämpar...skulle bara vilja hämta dig! tycker att du är här för sällan igen! till dottern på sön o min stora son får jag snart se iaf...varit borta nu i 2 veckor. varför är det så svårt att vara mamma? har jag för lite barn när jag saknar de så här mkt??? jag älskar er så jäkla mycket alla 3 så jag blir rädd ibland!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards