Alla inlägg den 26 december 2014

Av mamma-tilda - 26 december 2014 14:35

börjar summera året som gått. 2014 startade tufft m slutar med hopp om framtiden! 

jag har med stöd tagit steg framåt som mamma.vuxen,ensamstående jag hur jag nu väljer att titulera mig;)

jag har börjat i mitt inre att  ta beslut ytterligare om framtiden. o då kommer jag in på nyårslöften! har redan gett mig själv nga...  


funderar hur jag ska summera året som gått. började i riktig psykiskt tufft mående.har haltat av o till. många tårar har fällts. m jag har lärt mig att hitta tillbaka till mig själv. nya bitar har uppstått m jag har börjat bli en hel person igen. m vilja att göra saker för egen del! att kunna unna mig utan dåligt samvete. dock försvara jag fortfarandeinför mig själv att d är mina pengar!! ingen har med o göra vad jag väljer! o jag har rätt att unna mig själv! allt behöver inte gå till barnen! o ett av mina beslut är rörande ekonomin... o det behöver verkligen tas!! 


ett annat beslut är ju rörande vikten. nedgången ska fortsätta o jag ska ta skarpt tag direkt i jan! 10 kilo till ska bort!


resor ska funderas över. likaså jobb! 


skulle behöva tvätta bilen idag... är ju kallt nu så då saltar de väl inte vägarna! bilen är svart nu...

gått en runda idag -längre än igår!kallt m skönt ute! fast nu har jag ätit 3 bullar! känns som dödsrycket:) 


snart ut o ge hästarna em hö o sedan blir d dusch o plocka in tvätt...byta lakan?? 


imorogn är det lite partyy på g.o sedan nyår.. o sedan trettondagsfest.. herregud! får se om d blir alla 3... har inte varit på "fest"  på jag vet inte när...


fundera vidare på mitt 2015!

Av mamma-tilda - 26 december 2014 10:16

känns som kroppen börjar komma ikapp! vaken längre o går upp tidigare! 

börjar tom känna som jag är lite rastlös...o börjar få lust o göra ngt! 

igår surfa jag runt o kolla vad som går på bio o vad resor kostar! 

kan ju inte göra så mkt i jan. om jag inte ska tömma mitt spar!! har spärrat en del tack o lov så kommer iaf inte åt så mkt! sonen har kostat en del nu. o avb på bilen - reparation o vinterdäcken! m har mat o tak över huvudet!! ätit för mkt i 2dag...ar! känner mig tjock! idag visade vågen + 1,5 kg drygt... m är väl mest vätska så försvinner väl snart ikväll typ!'

massa kolhydrater o socker....


sugen o byta lakan.. 

eldar så måste bära in ved! 

ut o hjälpa syster nu.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards