Alla inlägg den 30 december 2014

ord

Av mamma-tilda - 30 december 2014 17:28

ord används till allt möjligt. vi använder ord för att kommunicera- ibland för många....

vi använder andra ord för att utrycka våra känslor.

våran oro. våran vilja. vi använder ord ( el en del) för att såra.

för att få ur oss vår egen frustration. vi använder ord i skrift o tal! 


ibland använder vi fel ord i fel sammanhang. el rätt ord i fel sammnahang... 


jag använder ord som mamma även för "tjat" enligt barnen...


ord som sårar ger ärr i själ o hjärta. 

ord som vi vetinte menas egentligen. ord som står för ngt annat gör ont o kan vara svåra att släppa fast vi vet innerst inne. däremot ett enkelt lite ord som förlåt kan läka,reparera o ge lugn.


ord som jag älskar dig. ska användas rätt! 

ibland undrar jag om jag säger d för ofta till de jag verkligen älskar? slutar d tro att jag bara vill deras bästa? förstår de hur mkt de betyder för mig? el blir d bara i deras värld ngt som de tror kommer? utan att d betyder nggt? 


att älska innebär oxå att du blir sårad. när någon du älskar säger ord som ger sår gör det mer ont än när någon som inte betyder ngt säger de orden. o samtidigt som mamma vet vi att d är vi som får höra de värsta orden. vi ska hålla i alla väder! vi ska stå kvar. att som "xa" mamma få höra sådana ord som gör ont. sårar även när jag vet att det inte betyder ngt egentligen. hur ofta /många ggr klarar man att höra ord som gör ont? utan att börja tvivla på sig själv? 

jag vet inte. jag tvivlar. gör jag rätt? vad har jag gjort som får höra ord som gör ont? finns d ngt som menas med de orden? trots allt? 

jag kan ju inte sluta älska. m det gör ont ibland o tårarna rinner.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards