Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

tankar som snurrar

Av mamma-tilda - 23 mars 2015 10:06

d far massa tankar i skallen. försöker nu läsa mina"mantran" ....

beslöt mig för att jobba halvdag idag. just nu vill jag inte jobba alls...

ut o ge hästarna lunch sedan o gå en promenad m maja innan jag duschar. 


ont i magen. o det är ju inget jag kan göra! d är inte jag som ska igenom resan framåt. varfrö kan mammor inte få göra det... jag hoppas o ber att allt jag gett kommer finnas o att han hittar styrkan. försöker känna tillit. han mådde bra igår. o jag kan /ska inte falla varje gång. m denna oro tär på mig! "jag känner lugn o litar till livet" japp! till slut kanske det kommer in i hjärnan...bara mata på;)


dottern o syster åker idag till Frankrike för tävling. o min bil går med som "bil" inte dragbil .. jag hoppas allt som varit inte kommer igen... m den har gått bra nu över 1 vecka! o verkstaden hitta ju inget annat... så nu håller vi tummarna för min älskade skitbil . var på radion i veckan om vad bilar heter...denna har inte fått ngt namn , m jag tycker om d trots allt som varit. mkt pengar har d blivit nu... o andra sidan hade d kostat o byt abil oxå.  m jag funderar på vad jag ska ha sedan.. golf? en combi?


o på lördag ska vi förska dra igenom en tävling här hemma... o när det nu krockade m dotterns tävling så..blev jag helt plötsligt ansvarig! spännande!


skönt o skriva o få ur lite tankar. massa som far.. sortera lite iaf. el släppa ut.. andas typ. kaffe nu o så massagestolen kankse innan d är dax o gå ut? 

behov av att bara vara samtiidgt som jag vill göra ngt.. kan inte stänga in mig.. m igår tog jag mig inte av gården överhuvudtaget! inte ens ner till pizzan...  varit sugen på kebab nga dagar nu.. får fobier tror jag kring mat när d är jobbigt! o vikten upp direkt...får bli o köpa soppr när lön kommer... nu ha rjag slut på pengar typ, o upptäckte att jag ska till mvc för cellprov på onssd...får kanske ta räkning?  el så får sista pengarna gå dit.

min bästa bibliotikarie ha rfixat nya böcker så åka förbi bibblan sedan då!


dubbelboende? övernattnings bostad omjag får jobb `?  ingen ide o spekulera nu... får vänta till interjuven varit o se hur d verkar .. d är ju inte säkert d vill ha mig..


balans i ekonomi är ju mitt nyårslöfte... om jag kommer ner i utgifter behöver jag inte jobba så mkt;) m d är en bit kvar dit! bensinkort,cykeln,avb bilen o verkstaden... studielån o annat lån. har i af inte höjt lånet... just nu känns d beslutet bra. m d kostar o dragti på sig  på krediter. dagens samhälle... m får skylla mig själv.  m ska försöka komma ifatt! o minska månadsutgifterna! m cykeln var värd pengarna!! är helnöjd! 


fått en ex på bön! " min högre makt! hjälp mig att känna sinnesro. Hjälp mig att lita till livet och att allting löser sig till det bästa. Tack!" har beslutat mig för att kopiera upp de på remsor...kankse göra fina kort? 


kaffe!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards