Direktlänk till inlägg 24 november 2012

utflyttningen är ett faktum nu!

Av mamma-tilda - 24 november 2012 11:25

ja då är dottern på väg med sitt första flyttlass till Småland. lite grejer o 2 hästar!

rätt mycket hästgrejer har hon packat med sig. Kul för henne o liksom "på riktigt" starta

sitt liv nu. Hon har ju varit borta i 3 år för gymnasie studier men nu är hon stor o detta är ju på ngt sätt

FLYTTEN! jag trodde jag var förberedd på känslan -hon har ju faktiskt varit bott där  drygt 2 månader.

men nu är det liksom klart snart med lägenhet o eget boende..o stallplatser. nu är det på riktigt! förmodligen har mitt mamma hjärta inte fattat att det skulle hända. min lilla tjej....som alltid varit redig o stor o stått på egna ben nu är ännu större!!!jag sitter här o tom tårarna rinner....helt galet!hon har som sagt bott borta i 3,5 år drygt på sätto vis. fast då visste jag ju att hon skulle komma hem. att hon bara flög en tur i världen!men trodde jag var mentalt förberdd på detta! o jag är glad för henens skull. att hon är så stark o modig o beredd på livet!att jag lyckats ge henne så mkt råg i ryggen, fast hon hade det ju på ngt sätt från födelsen..men lite ära kan jag väl ta åt mig som mamma!

jag har alltid backat upp mina barn o låtit dem få prova o ta eget ansvar för mkt saker, fast jag är en hönsmamma på en del plan....sedan har ju sonen sina bekymmer o han provade sina vingar på ett " sämre " sätt men kommer väl förhoppningsvis landa såsmåningom i livet på riktigt.på ngt sätt o all med all oro för han så har jag ju på ngt sätt alltid litat på min mamma känsla att det kommer sluta bra. o att han är mammas pojke...sedan har han inte landat helt än men tack o lov iaf mellanlandat:)

dottern är ju inte mammas på samma sätt hon är mer sin "egen" som älskar o hämtar stöd o energi el vad det är som behövs från mamma när hon behöver,men däremellan är hon sin på ett annat sätt än sonen. blev lite invecklat men jag tror att ni som är mammor fattar...sonen flyger ut på sitt utan att egentligen vara helt flygfärdig...fast han flyger stadigare iaf tack o lov numera!o tror sig om att kunna det! o det är ju iaf rätt viktigt!


skönt o få skriva lite vart lite för starka känslor nu! var nog tur att det är syrran o hennes man som körde iväg dottern o hästar. annars hade det blivit jobbigt ..o lite fånigt...hon har ju som sagt varit i väg rätt länge. o när mamma blir sådan här påminner hon om att hon åkte själv till usa...men då visste jag ju som förut att hon kommer hem!jag har aldrig haft svårt för o låta mina barn prova o åka utan mamma...jag ja lite ängsligt o mamma oro så klart hur det ska gå osv. men inte så jag har förbjudit dem. o senast nu när <3 barnet skullle åka tåg till Göteborg var jag stolt o glad att han vågade o ville åka! fast visst var jag lite orolig...men barn som är trygga o vågar sånt får det lättare i livet.än de som gör sånt för o fly bort o det är ju inte det det har handlat om för ngt av mina barn!


usch. det blir en jobbig dag känner jag kommer snurra tankar på flytten o barnen o deras liv nu.jag känner att det kommer bli så! får nog avsluta kaffet o jobba lite så kroppen får sitt o huvudet kan fokusera på ngt idag. får väl gosa extra med hästarna...

sista kaffekoppen nu då o börja sedan.nästan så jag ska ta en livlina " ringa en vän"...men ska nog inte ut i kväll brukar inte bli bra o gå ut méd sådana här känslor..slutar oftast med ngt man ångrar..men visst iof kan den mentala biten stängas av en stund o kroppens frustration få sitt utlopp;) men tror inte de är ngn lösning....bara o landa i känslan att min "lilla" nu har blivit stor o så vara stolt över henne o jag har ju mi <3 gosse kvar nga år till iaf:):)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards