Direktlänk till inlägg 24 november 2012

irriterad...frustrerad

Av mamma-tilda - 24 november 2012 18:31

jag älskar min stora son! men ibland blir jag galen...mamma kan du hämta? i stan?

ja visst ikväll kan jag efter jag tagit in hästar o senast 20.00!kanske inte behövs fick jag tillbaka.

ok men säg till före 19.30 o respektera det!! ja men respektera mig får ja tbax...hallo!

jag kunde idag...brukar aldrig hämta längre under kvällstid o helg pga det som varit. där 

har jag numera satt min gräns!jag tänker inte utsätta mig för o hämta o må dåligt sedan.

o nu har jag lovat <3 barnet innan att hämta han kl 21.00 o tänker inte hämta sonen efter det!

han har ju varit i stan sedan igår o förmodligen festat o tänker inte hämta han bakfull el ev onykter

med mitt <3 barn! så nu har jag sagt en tid o jag hoppas han fattar att jag menar den.!!!fast 

det borde han lärt sig nu under de sista åren....men så vet han ju att mamma inte vill att han 

är med en del vänner så hans hopp om att hämtas kan ju vara större än förståndet!

fördel med mobil...man ser vem som ringer av de man har i telefonboken...fast han kan ju inte ringa!för jag har inte laddat hans telefon!....skämt åsido men jag har faktiskt satt upp vissa gränser. mkt gör jag 

o förmodligen för mkt för han. o jag vet att en del skulle vilja skälla ut mig för det av mina vänner o min bästa vän gör det ibland...men jag är faktiskt trots allt rätt klar över vad jag ställer upp på o var mina gränser går!

o han behöver inte sova på en parkbänk om han ändrar sig sent o vill hem. det vet jag!!för nga månader

sedan höll han på att få göra det..de hade varit på konsert o den kompisen han skulle sova hos försvann o så fick 

sonen inget svar av han. då åkte jag faktiskt för o hämta han.men han ringde sedan o hade fått tag i han

så jag kunde vända.ja så min älskade unge  provar mitt tålamod o som han  har gjort till bristnings gränsen ibland, har fått mig frustrerad!det var ju ett tag sedan nu..jag ngn vecka sedan:) ja som jag sagt förut ...jag förstår inte rikitigt vår herres prövningar! men ngn mening finns det väl??han gör väl inte massa saker utan anledning??


jag är jävligt snäll o gör väldigt mycket för de jag älskar o framförallt för mina barn. o jag ställer upp för dem med allt jag kan! o jag gör det med vilja o kärlek o glädje! men det innebär inte att jag inte har mina gränser o kan säga nej!däremot kan jag lova att de som gör mig illa el mina kära kan räkna med att jag verkligen tillhör oxens tecken!

mitt minne över sådana saker är lååångt! o räkna inte med att jag förlåter i första taget!nej när det gäller sånt har jag en envishet utan dess like det kan jag garantera!jag har en gammal vän som förvisso inte ens försökt bli vän med mig igen men det kan jag säga att när vi möts öga mot öga igen då kommer mina blickar vara "svarta" men istadiga....hon vet att hon la min sons problem på mig som mamma.el hon klarade inte av ärligt att fråga mig om ngt!! som om jag skulle godkänt det han gjort???det kommer jag ALDRIG förlåta! hon borde ha känt mig o vetat! så många ggr som jag ringt både polis,soc om hjälp!nej hon kommer bli varse att jag är en oxe!!mitt minne på sådana saker är stort!mitt x lär ha upptäckt det oxå;)

så jävla svagt!nu blir jag förbannad bara jag tänker på det! 


jag som hade vänt dagens känslostorm efter dotterns flytt!

kanske är tur mitt <3 barn kommer sedan så jag fär glädjas ikväll:)tur att jag inte hade ngt bestämt...annars brukar jag ju försöka "boka" det jag har när det är mina "barnlediga" helger.men har ju haft stallet idag o har ju inte kvällsmatat än o så syrrans grabb hemma genomförkyld inte för han är så jobbig så länge det finns ström till datorn!

de kör ju min dotter..så då har jag det andra med stallet o matlagning,så därför hade jag inte bokat in  el tackat ja till ngt i helgen!mening var väl att jag skulle plugga lite denna helg oxå....mm ja ska ..snart...el imorgon...nej jag har faktiskt börjat ,i tanken! med första arbetet som ska lämnas in!var ju på en idrottslektion o observera nu ska ja bara läsa lite o så komma igång att skriva:)borde jag nog klara på ett par dagar...


måst ju åka lite tidigare när jag ska hämta gossen sedan..måste in innan affären stänger..dottern påstog att det inte fanns ngt o äta här...att det ekade i kylskåpet:) finns havregryn o knäckebröd...o lite annat sa jag då!kanske ingen "lyx" mat men det kan man ju inte ha 3 -4 dagar innan lön:)

nu börjar min frustration släppa!!! tack o lov! gillar inte att bli irriterad...av sonen! el ngt annat heller fö den delen!

o hade sånt godissug förut m kunde ju inte åka bara för o handla..nu ska ja ju åka iaf;);) vilken tur! el??

nu ploppade tankar upp på detta med stjärntecken osv...skulel ju iväg o spå mig men det har inte passat...får prata med min egna spåtant;) o bestämma en tid!fast inte ikväll för om jag minns rätt är hon på ålandskryss...hm undrar när jag o min vän ska åka..blev ju inte i okt som vi tänkt. nu pratade hon om rockbåten i vår tyckte vi skulle ta den. o den är jag med på!...jaja vi får se.sitter ju inte i sjön iaf tack o lov!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards