Direktlänk till inlägg 26 november 2012

småkaos i skallen!

Av mamma-tilda - 26 november 2012 22:01

vaknade efter att sovit som en klubbad. det enda jag minns är att kossan skadat sig o måste 

till vetrinären o att vi släpar in henne i transporten. Första tanken när jag vaknar är att vi 

har ju för tusan ingen ko! har nog varit hemma för mkt på gården nu tror jag. höll kl 8 i morse på o smsa

en vän o be henne se till att jag följer m ut på fredag! har inte gjort det än men ska!

nästa känsla är att jag vill inte jobba! jag vill verkligen inte det idag. men vet att jag har en del som bör göras 

o har ju inte råd o bara stanna hemma. Halvvägs till jobbet slår det ner en tanke i huvudet.

var det inte idag jag tagit ledigt för studierna?? jo då visar  det sig när jag kommer till jobbet!!

fast har ju inte förberett ngt så bara o jobba o inte krångla till det. tar nästa måndag istället!

ska skriva det i almanackan! har jag ju ngt o se fram emot. sovmorgon o soffläge med skolböcker en hel dag!


nästa tisd bär det ju iväg till universitetet igen! känns rätt bra med övernattning ! sist sov jag igen en del sömn o bara

var på kvällarna! rätt skönt!vandrarhemmet var ju helt ok.o mitt lilla rum trevligt! hoppas jag får samma igen! litet enkelrum:)hann ju vandra runt lite i Trollhättan o kolla en del oxå. fin liten stad.


är halvlugnt på jobbet. lite måndags rörigt är det på barnen men regn o rusk o ut o spring så blev d bra!

 o min kära sons damp som gav mig damp o psykbryt! jag kan väl för faro inte ringa precis när han vill!hade faktiskt dåligt batteri o stalljobb! jag gick igång kan jag säga o känner bara jag skriver om det nu hur spänningshuvudvärken kommer ...fasiken vad han kan reta upp mig! jag har ju aldrig trott förut att han har adhad men nu börjar ja faktiskt fundera! sedan vet jag att omständigheter kan plocka fram idiotsidor hos de flesta av oss!men om vi nu pratat o smsat mer under 2 dagar än en vecka behöver han ju för tusan inte dampa sönder!! jag blir tokig o funderade starkt ett tag på att stänga av telefon o boka resa! bara "dra" ifrån...kommer ju långt på det lilla som blev kvar på lön;) fast ännu längre om inte ungarna får tag i mig el mina pengar!:)


alla räkningar betalda! o sonens el oxå på 931 kr! o matpengar finns det...är ju inga stora summor över som vanligt men så småningom kommer det ju bli det! dottern kostar ju inte så mkt nu iaf ....hoppas att det är max ett år till som sonen behöver "mina pengar" sedan kommer tanten här bli rik:):) drömma kan man ju iaf!finns ju alltid ngt o lägga pengar på el barn;)

o imorgon är det tisdag o dax för mitt <3 barn igen. vi har ju pratat idag 2 ggr i telefon! o så var han ju här xtra i lö!så nu har jag ju knappt hunnit börja längta;) känns så bra för har  märkt att det blir lugnare om vi hörs o ses "tätare" då finns inget o testa över. fast var ett tag nu sedan nga större tester.hm dumt o säga kanske för då kommer d väl ngt...o lilla gumman ska iväg till sjukhuset imorgon o kollas . kommer gå bra, synd jag jobbar...hade ju kunnat få en gosedag med lilla bebisen .som börjar bli stor!ja ja har ju jouren o kommer väl oroa mig ...nej då klart jag inte gör!!

o hann inte iväg på ljusparty ikväll m är ju inte jätteledsen för det...lite tråkigt o missa "pratet" men är inte ledsen för det heller!

dax o gå o sova nu..ska ju upp tidigt imorgon..blä!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards