Direktlänk till inlägg 29 november 2012

lyssna på hjärtat

Av mamma-tilda - 29 november 2012 21:12

fick höra igår att man ska lyssna på sitt hjärta..

det har jag nu gjort idag!

Köpt hårfärg o best klipptid.

tog fram adventsljusstaken till köksfönstret o min underbara älskade snöstjärna oxå!

först lös den inte men så knacka lite på den o då tändes den! el en del smålampor är ju sönder..

men jag hoppas den får lysa nga år till! bara älskar den. var ett fynd på en rea för en himla massa år

sedan ,gav 19kr för den! ett av mina bästa köp någonsin! har letat av o till efter en liknade men inte

hittat...bara älskar den! den brukar få sitta fram till mars typ:)sitter bara nu o funderar på om den

ska få flytta in i vardagsrummet så

jag ser den ikväll!.tänt första ljuset ikväll oxå! advent betyder ju väntan /ankomst o jag börjar

min väntan ikväll.då måste det väl vara ok???har ju inga småbarn hemma som behöver lära sig

traditionen....

ngn liten fördel m att bo själv!jag väljer! o ikväll sa mitt hjärta att det var ok! 

saknar bara glöggen jag inte köpte.


satte upp mina julgardiner i köket med. längderna var lite skrynkliga..tur jag gillar skrynklor!

mitt hjärta sa ifrån om strykning för flera år sedan:) skönt beslut! ska nog följa mitt hjärta mer;);)

när jag ändå var på gång o tyckte det vart mer stämmning i köket så åkte det på en duk i rummet:)


så nu sitter jag här med duk o julmust o myser till mitt tända ljus:) 

fast saknar adventsstakar till fönstren el stjärnor. har ju i princip bestämt mig för stjärnor på fot

till rummet ...

men vet inte...gillar ju adventstakarna. ska väl ställa ngt i gäst/barn rummet oxå!

o lite mkt grejer framme för det där rikitga myset:)skräp med andra ord... men det kommer till söndag!!

o mer tomtar o dukar.


detta är iaf en härlig tid på året! ska bara få klart önskelistan till tomten oxå..

barnen på jobbet tycker jag är knasig!men hur ska tomten annars veta???

lämnat en önsning om en adventstake med 4 ljus till gossen att han kan göra i slöjden..men han vill inte:(

får väl köpa mig en då men inte lika kul ju!måste köpa massa ljus.de börjar tryta!o plockade  ju inte

mossa innan snön...får fundera om jag ska gräva el köpa?


o på sön är det första advent! pepparkaksbak på schemat. o ska nog ta en sväng på julskyltning oxå tror jag. wadköping kankse? varit på väg dit i flera år. kan ju vara dax då om jag nu ska lyssna på mitt <3!

skrivit nästan helt utan att nämna barn så dax o sluta då...innan det ploppar upp i skallen;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards