Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

månadens höjdpunkt!

Av mamma-tilda - 26 augusti 2013 21:09

betalat räkningar!!skitkul.... sitter inte i sjön m har lite för mkt utgifter...

visst jag betar av undan för undan. drygt 1 år kvar på bilen nu o bet.dottern jobbar timmar m varit duktig o skött sin ekonomi.de har ju mitt ena bensinkort m bet duktigt till mig .varit ngn månad de inte kunnat.sonen hemma kostar ju en del....


men jag överlever. vill ha mer i buffert bara! o som min älskade gosse sa dumt o skaffa en stuga nu kankse när jag inte har mer över varje månad....m vill ju ha ett eget kryp in. visst sonen ska ju iväg så småningom så jag d visar sig.

ska ringa banken för prat iaf på onsdag. får vi se jag kanske inte får låna till stuga o då behöver jag ju inte fundera... 

har  ingen panik o att hålla utkik o vänta på "rätt tillfälle" funkar . behöver inte första bästa!har iaf stoppat undan till handpenning...om  om.


ska köpa gasvajer åt sonen o byta olja o filter i bilen,ny hallmatta...ananrs inget spec så får snåla lite...

försöka drar ner på bensinen! var dyr räkning denna månad.ska försöka hålla snitt på maten till 750kr /vecka!


skit kom på nu ska ju ut m pengar till boende på utbild..o resan till polen på denna lön...jajaj d löser sig väl.nackdelen m o vara själv bara en lön till allt!!o skulle köpa konsertbiljett o kolla båtresa...suck. vad allt ska vara så jobbigt...men som sagt jag sitter inte i sjön!

o inser varje månad att jag vet i sjutton hur jag någonsin ska klara en annan bostad...visst snart vinter  o dyrare el. o har inte tillräckligt med ved...får bli kläder;);)m annars bor ja ju så billigt! o har inte ngn sop el vatten räkning.


måste kolla upp skoldagarna.o imorgon ska jag köpa biljett till udo om jag så blir själv!!anmält mig oxå till en föreläsning m kajsa bergkvist via facket. gratis el tillbaka lite på medlavg;)den är ju bet egentligen....


lyssnar på min man!!jag undrar när han kommer .han har sån fin röst;)känner mig som 14....


min kära S är sliten o jag vet inte hur jag ska kunna stötta el vad jag kan ta o avlasta med. jag finns o gör med glädje det jag kan!jag mår upp o ner m jag mår bättre om jag behövs av någon. det är ingen belastning. o absolut inget som har med gossen o göra. det är bara " nöje" o kärlek. o jag saknar han enormt jämnt!;)det ger mig styrka.att orka annat.jag älskar han så himla mkt. o önskade ibland att jag bodde närmare för o kunna hjälpa till mer i vardagen.o ibland är det svårt att göra saker gumman när du inte ber om det,även om jag känner ditt behov ibland. vill ju inte klampa på....o lägga mig  i ert liv.älskar er.


o vi människor har ju ibland svårt att be om saker. el hjälp för egen del. ingen vill visa sig svag. fast att det är styrkan vi tar fram när vi visar vår svaghet.jag vet känslan. av att gömma tårarna för andra inte ska belastas. o ofta har de bästa av vänner axlar att luta sig mot. att få gråta hos en stund,jag vet. o hoppas ju att min avänner klarar att komma till mig när de behöver om d är för gråt el tystnadens läkande stillhet el kloka ord. el bara be mig ta disk o tvätt. jag vill finnas o betyda den tryggheten för min abästa vänner. o vet att de finns där för mig.


gud fader i himlen ge mig styrka. ge mig tilliten att kunna få finnas för mina medmänniskor.ge mig din välsignelse o vägledning. vad är pengar mot  att få finnas för andra männsikor??




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards