Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

efter regn...

Av mamma-tilda - 28 augusti 2013 22:38

efter regn kommer solsken sägs det.

min son kom hem o talade om när han ringde att han var nykter!! vi har "bråkat" men tror iaf han förstår lite grann även om han inte vill erkänna.

 och idag har min älskade gosse klarat av att möta mamma o be om ursäkt. så himla skönt att det blev klart . 

det sliter att ha outredda saker o spec som förälder. att kunna hålla sig lugn samtidgt som man ska visa hur arg o ledsen man är.mitt hjärta har värkt. o jag har haft lite tvivel om jag gjorde rätt. jag vill ju att allt ska vara bra! att min gosse ska må bra. o att ha han ute på vift i ilska kändes inte ok. att få hem han o så varva ner o ha prat kändes rätt o samtidigt fick han andrum. risken fanns ju att han skulle dra ut på det o straffa mamma. jag hoppas att mina "kloka" ord hjälpte. jag älskar han o att ha han här. men vill inte att det ska vara för han flyr från en konflikt. sen är ett andrum o ngnstan att i lugn o ro få landa o börja tänka ofta bra, att få möta en "neutral" vuxen.men varit jobbigt att inte veta om jag gjorde rätt el gav han flyktplats....


jag hoppas att jag gjort rätt. är ju livrädd emellanåt att jag lägger mig i o att mamma inte orkar med mig o att jag inte får fortsätta finnas till. för ska det bli bra måste hon ok mig... sen kommer han alltid ha en plats i mitt liv!jag kommer nog aldrig kunna backa...o avsluta,men säger mamma nej! då är det ju så o då får jag "smyga " mig till o det blir ju inget bra.... jag är livrädd emellanåt.nu grinar jag nästan . 


många känslostunder nu på ett par dagar! tårarna har runnit. nu torkar vi dem ngn dag o ser framåt igen.


sonen tyckte inte jag kunde hålla på o hjälpa andra ,..jag klarar ju inte mitt egna..o ikväll var han nog lite avundsjuk. för skulle jag åka iväg skulle han det oxå... vi har iaf haft bråk,prat o en fin stund i hop! allt under nga timmar.


sängdags. fick ju ta "tillbaka "min morgon tid på jobbet när gossen åkte hem..så upp halv 6!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards