Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

landar....sorterar

Av mamma-tilda - 30 augusti 2013 20:59

landar ikväll efter en rätt full vecka. sorterar tankar o försöker komma ifatt mentalt.o hoppas att laddaren kommer funka.... för måste få ladda ny energi:)


veckan har varit proppfull på jobbet o genomförkyld men har iaf stått på benen! tack o lov. vill inte ha ngn sjukskrivning!o så tonårskonflikten med gossen o mitt utbrott över sonen!så ja landar ikväll o försöker sortera o få ordning i kontoret!


de pengar som jag fick över på lön...verkar som jag får vänta på. dottern har de så länge el jag har bet deras bensin....jajaj får tänka som kompisen brukar säga- lika bra o vara jämnt "fattig"!slipper man tro man ska ha råd med det där exa!


har kostat på mig en konsertbiljett!! det kan jag vara värd;) o så bokat hotell istället för vandrarhemmet när jag ska iväg på utbildningen!var rätt bra pris med coop-kortet!. tänker unna mig lite "lyx"!!


barnvakt imorgon o så måste jag göra skrivjobb på söndag!koll igenom uppgifterna...jaja vet ett jävla tjat. jag tänker ju iaf på det.


snabbtorkat golv ikväll!eldade i köskspisen förut. blir så skönt inne..har ju dåligt med ved. men regnar o  blev "rått";)så då kunde jag ju elda lite fast d bara är aug.


trött. sitter o bara är. Skidrow i bakgrunden...min älskade man;);)hörde han på en intervjuv o blev kär!vilken röst han hade spec i prat! 


spelar lite wf o bara förlorar...skitspel.enda som är bra att man gör när man har tid över...


gör inte så mkt att jag har stora barn o ha egen tid....rätt skönt en fred kväll ! att bara sitta...ingen som ska ha mat el tjatar el skjuts el sällskap...bara jag o djuren...visst lite tomt men idag gör det verkligen inte så mkt.

fast njuter när min gosse är här o för det mesta av sonen;)


orkar inte läsa....film kankse?

el sängen...jag får ju sova när jag vill!! behöver inte vänta på klockan...


skulle ju åkt o gratta V men får ta det imorogn el sönd.hon har fyllt!

annars har det varit lite skralt med prat med vänner denna vecka... jag är ju  inte bätter heller på att höra av mig..så ska väl inte klaga . fast är trevligt när ngn frågar efter en... blir mest via chatten under jobbveckor o denna vecka har ju varit rätt full...så jag får skärpa mig om 2 veckor;) kommit på att sept är rätt mkt i...2 vändor till utbildningen...en weekendresa...o jag som lovade sonen en tur till kusin i varberg...o tänkt hinna en helg hos dottern..hm ..det drar iväg o vet i sjutton hur d ska lösas...sonen kan ju iof ta tåget o åka själv...o dotter får jag väl helt enkelt bara åka till om 2 veckor..el nja ..får kankse bli okt trots allt.. ja får höra med henne o kolla lite ..kan ju iof ta sem en fre o åka to kvällen...o hem skapligt sönd. 

ibland har jag inget för mig o nu är det helt plötsligt så det känns som tiden inte räcker till....


o ska ju åka båt oxå...m det får nog tusan bli okt-el nov!

o pengarna ska räcka...jaja d tänker jag inte bekymra mig över. det orkar jag liksom inte ....m har handlat för mkt mat denna vecka...min budget är spräckt!!


fy fan vad jag gäspar nu ska jag nog krypa ner i min sköna säng.sova!! 

är tacksam för de stunder jag får ha gossen o rå om han.tomt nu lite grann. o glad  att han var här i går o vi fick en "vanlig" kväll efter det jobbiga. det kändes bra. att vi fick det.


o nu inser han att jag är snäll ,men det innebär inte att jag släpper allt för o göra det han vill...det är inte riktigt samma sak...snäll är jag brukar jag få säga men det innebär inte att du får som du vill;)


sonen är iväg ikväll skulle gå på ngn musik grupp m vet inte hur han löste det ,..han ansåg att han fick för lite pengar o eg ska han ju inte ha ngt! o spec inte efter denna vecka! m han fick lite till inträde o buss...sen väljer han o gå dit o "dricka " mindre el skita idet !mer pengar blev det inte!han har ju inte fått penagar sen maj..så förstår d är jobbigt m han har satt sig i den sitsen själv!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards