Alla inlägg den 21 december 2013

Av mamma-tilda - 21 december 2013 22:39

Nu är det kväll i stugan! 

Fixat lite idag. Varit till kyrkan oxå på musikkonsert.

Lugn dag!värmt rester till mat;)

Diskat. Tvättat.röjt p dragit av golven lite snabbt; )

Jämtat min gosse. O vi "rök"ihop lite igen...tonåring!

Förhoppningsvis lär jag mig snart! Att "tjafsa"o starta småbråk byter ngt annat ibland. .

Tur att jag älskar den ungen som min  egen annars hade jag nog blivit galen! O att vi har lite bra att falls tillbaka på!håller tummarna bara att han ska klara att säga vad som oroar han så jag kan möta d lättare!

M jag får försöka gissa o ligga lågt.o ta hjälp av bästa mamma s!

Tonåringar är inte alltid enkla!får vara glad att jag får finnas för han!o att han vågar få "utbrott"här!att han är tillräckligt trygg med mig . Älskar han så mkt!

Dottern red godkänt på sin tävling😊är så glad för hennes skull!

Haft en bra dag! Oron för sonen finns där o hur julen ska lösas m har trots det haft en bra dag! 


Lite festsugen.....

Av mamma-tilda - 21 december 2013 11:50

lördag o ledig i en hel vecka!!kostade en sem dag i sista minuten men det är det värt!o känns som en bonus då det inte var inplanerat el mitt val helt från början!:)

varit nga tuffa känslomässiga dagar. så nu ska jag bara vara! får bli som det blir...ska försöka diska o torka golven trots allt. men skiter i allt annat!gör en dag i taget. handla lite julklappar till småbarnen på mån när lön kommer men sen får det vara bra!!med jul...skiter i granen-är iaf bestämt till 99% nu.


alla är så glada över jul o det r ju bra.missunnar ingen att fira jul o glädjen.det är 6  år sensom glädjen över jul försvann. de sista 2 åren har den varit tillbaka lite grann...men iår är det tuffare än förut. tillbaka som mamma på minusrutan.men jag tar inga beslut! lite julklappar till småbarnen deär allt det blir! kankse julskinka...får se när jag handlar på måndag. en korg till sonen med blandat blir det kankse oxå.orkar inte tänka mer. ska försöka o stänga av all tankeverksamhet!! funderar på att gå under jorden...behöver inte vara på jobbet förens om en vecka;)


var på bio med ungdomar igår o fick skratta. skönt. ganska bra att åka o sitta i en mörk salongo få släppa världen för en stund!ska nog tusan bli bättre på att göra små saker.ta hjälp av att "stänga av"! mår inte bättre av att tänka!

nu vill syrran att jag ska gå ut i stallet...har ju huvudvärk o tänkte ju inte röra mig idag;) får se ...strax. just nu ska jag sitta här. behöver få in ved oxå!m stallet kan oxå ibland hjälpa hjärnan stänga av!men kräver ju fysisk rörelse...usch börjar kännas kyligt..måste kanke elda lite. renar o det råa tränger in.


hade tänkt ta mig till kyrkan idag. lyssna på musik.får se vad tiden blir...risken finns en så här seg dag att klockan försvinner ...


håll tummarna nu!! snart är min älskade dotter i mål på dagens tävling!nervös nu! tur jag sov halva dagen...


på återseende.måste elda nu!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards