Alla inlägg den 8 december 2012

Av mamma-tilda - 8 december 2012 18:14

jag har varit iväg i veckan på utbildning.

O sovit borta 2 nätter för den o så blev det segt på hemvägen så sov sista natten borta med..

sov över hos min goda vän! mitt älskade <3 barns familj. 

Men jag är ju en "hemma människa" trots allt. När jag igår efter 3 nätter borta, kom hem var d så

skönt!Jag tänker alltid på min pappa när jag varit borta o kommer hem igen. När min känsla av att vara 

hemma infaller! min pappa brukar säga att han åker inte längre bort än han hinner hem till sin egna säng!

Nu klarar jag ju av att sova borta men det är så underbart att få komma hem!


Så igår hade jag ju med mitt <3 barn oxå o det är alltid lika skönt/kul. Funderar fortfarande ibland på 

o kidnappa han....fast han vill ju hem till mamma efter sina dagar hos mig

så skulle nog protestera kanske....om jag behöll han här hos mig;)

o idag har vi kört sonen o så hämtat en kompis till han. O så körde jag sonen igen själv sedan...

o då kommer d lite mamma avundsjuka...vad har du den ungen för? har du ju inte tid m mig...hallo!

tid för han ja han tyckte att jag säger nej nu när han vill ha skjuts...för då kör jag på den andra ungen..

jag vet då rakt av vem jag kör mest på av dem 2! o min älskade son som annars inte vill veta av mamma !

han kan gått vara lite avundsjuk!en annan gång var han avundsjuk för gossen o jag hade ätit pizza...

o de fick aldrig han!mamma ska inte lägga sig i hans liv bara finnas när han behöver o vill!!Han får massor av min tid o alldeles för mkt av mina pengar oxå för den delen!

de är precis som när barnen var små ...mamma skulle helst vara hemma i köket el soffan så hon alltid fanns på plats!en period ville de ju knappt att jag skulle jobba el ens handla! mamma skulle vara hemma!


ja de små liven! men min älskade son som just nu är lite till salu om ngn har lust att "köpa" en strulig 23 åring...han vet trots allt var mamma finns o står för! han protesterar lite grann mot mina telesamtal i veckan men mest för att han som "stor " måste....han bråkar inte så värst om det för han vet att jag kommer göra det igen vid behov!!o varför jag ringt! sedaa hoppas jag att min gosse kan hantera allt gnäll o småfult som han får höra av sonen!

men jag hade ju pratat o berättat innan. så han visste om det. o till sonen har jag talat om oxå att gossen är "min" för evigt! 

så de kommer ju ses en del. sedan är ju inte sonen så värst mkt här hemma så blir ju mest i bilen de ses. Sonen har ju svårt att vara här då han är allerigisk mot djuren. tråkigt nog . skulle vara skönt om han kunde komma ngn gång i månaden iaf! jaja petitesser i d stora hela. vi ses o vi pratar iaf nu med varandra , de året vi inte hade ngn kontakt höll jag på att gå under.Jag kommer alltid vara tacksam mot mina syskon o mina föräldrar att de fanns för oss båda den tiden.O min syster som hjälpte oss återfå kontakten!

o idag skämdes jag nästan när jag skulle hämta han o han säger kom in. pappa är borta i helgen. Han bor ju över sin pappa o vi kan just nu inte prata alls...ska mitt barn behöva känna så? att mamma bara kan komma om pappa är borta?? nej tack! jag får nog ta o bita ihop o vara vuxen där fast d är jäkla jobbigt!måste ta mig dit o hälsa på snart.åtminstone nu när han snart fyller!ska prata med han om det att han bjuder på födelsefika sina släktingar ngn dag. o vi alla kommer.


jag som när jag börja skriva skulle skriva om min sköna hemma känsla o så blir det annat som ploppar...


o mitt älskade <3 barn. ville sova hos kompis m accepterade mitt nej på ett bra sätt! känns skönt att vi kanske gått igenom våra duster o han hör när jag menar d jag säger!han sa igår när vi pratade att jag blir arg oftare nu...var när vi diskuterade sonen. o jag sa att du vet ju att jag kan bli arg...fast din mamma tycker jag behöver bli de på dig med ibland.. är väl så att vi båda nu kankse har kommit så långt i vår relation o vet att den håller  för lite "osamshet"!att jag finns kvar för han fast jag blir lite arg...o att han oxå fortsätter komma fast han tycker jag är 

jobbig;)emmellanåt. o bor lååångt bort från kompisarna.jag älskar den ungen så himla mycket! o det har ni som läst min "dagbok " nog inte missat!


nu ska jag peta i mig lite mat här...innan vi kör hem kompisen!fast att skriva efter flera dagar får mkt tankar att komma....mina vänner inte minst! stalltjejerna idag pratade om bästisar..o då tänkte jag för mig själv vad innebär en bästis?? jag funderade på vilka jag har`? kom fram till att jag iaf har nog 4 bästisar. en del som följt med sedan tidig ålder o andra som kommit på senare år.en bästis är väl den som man när som helst kan kontakta o veta att d ställer upp både vid glädje o tuffa tider!


ut o fixa proppen...som gått!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards