Alla inlägg den 10 december 2012

Av mamma-tilda - 10 december 2012 21:43

veckorna rullar på!inte långt till jul nu! väntar på jul med blandade känslor.

förra året vart ju lite annorlunda med sonen på annan ort o iår har dottern flyttat.o jag vet ärligt inte riktigt 

om jag vill ha jul....känns som det gör dsamma. Är ju mest för o njuta o tänka på vad julen

står för. men vet inte riktigt..just nu känns det som min tro vacklar. både på gud o mig själv!

så lite jobbigt. skulle kanske göra som stora syster o åka iväg bort?är jag hemma får jag ju

inte gräva ner mig....då får folk runt omkring massa skuldkänslor:)(har man släkt o vänner ska julen tillbringas

i gemenskap.) det vet jag! var ju en del som fick det redan förra året!men jag valde då en "traditions stund" med syskon hos mamma o pappa o det var trevligt säger inget annat! är ju inte så ofta vi ses alla samtidigt. men sedan gjorde jag mest min syskonplikt o var hos syster en stund. tackade nej till V o hon var orolig.att jag skulle åka hem o deppa.var ju en del känslor vid förra julen. både bra o jobbiga.skönt på ett sätt att sonen var där han var men jobbigt oxå!att han inte fanns med o att det gick som det gick.o nu är vi var o varannan dag i luven på varandra.

bara så glad att han sagt han ska åka till farmor. vill ju att han ska få en bra jul! 


o nu la syster ut billiga resor på fb..hon är bra att hitta dem!har ju inte sem förens efter nyår...lite för dyrt o ta ledigt utan lön;)hm har ju inte varit sugen på att åka...men får fundera. just nu deppar jag ju lite av allt möjligt så kankse vore bra?? el så ska jag bara åka ner till dottern;)blir ju miljöombyte d med.blir det kallare kan jag ju masa mig över isen o "gömma "mig i stugan:) nej då är lugnt. ska bara bearbeta o må pest nga dagar el ikväll..sedan blir det väl bättre!det kommer o går mitt "mentala". o jag vet att d är ok! o att  många tycker jag måste prata om det. men jag orkar inte! jag löser det på mitt sätt!skriva är en del i mitt sätt!o jag vet oxå vad som utlöser det. o att det mesta handlar om mitt sätt att hantera sonen! jag ljuger inte för mig själv har trots allt rätt bra koll på det! i dag väcktes en del när jag haft 2 föräldra samtal.om inte samma men eftersom jag fick rannsaka mitt liv lite igår så var det lägligt att det blev 2 sådana samtal idag..el så öppnade jag upp till det för jag var i det stadiet själv.

2 bra samtal! o då känns det som jag iaf gör lite nytta för andra via jobbet. men vacklar iaf just nu till viss del...


min självkänsla fick sig en omgång igår..o har väl legat på lut under hela veckan iof!

att fundera över sig själv o vad man gör, att ifrågasätta sig själv, är lite jobbigt när det handlar om relationer

när det känns som man gör fel! jag tycker om att göra rätt! att vara klok....inte så här korkad. men visst vår herre tyckte väl kanske att det var dax o putta ner mig en sväng.dumt att jag ska gå o tro att jag har koll på mitt liv! nej ner med dig på jorden igen!


ska jag nu börja tro igen???haft en dust med sonen o vi skildes åt med rätt "tjurig" attityd båda..

o skrivit lite med varandra förut.han tycker ju mamma varit dum o jobbig. o visst lite över gränsen har jag kanske gått. ..men sagt förlåt,han vet ju varför o att jag egentligen nog har rätt..tror jag. men då fick jag tbax..skriv en bok! o jag skrev förut att vi kan väl fira hans födelsedag o vara sams då iaf...o nu skickade han mammas pojke om vi kunde baka bullar då!men frågan är ju om jag ska baka o han äta?? men var ett mycket trevligt förslag!! o det kom från han redan ikväll! efter vi surat o jag sagt att jag orkar inte mer nu.

jag vill ju helst se han som mammas pojk men vet ju att den tiden är förbi...bara jag som inte vill inse det!fast på ett plan är han mammas!!

skulle ju duscah innan...nu har klockan dragit iväg...o massa som snurrar..

barn ?

jobb?

min tro?

mina vänner?

byta jobb? 

utbildningen?

vad ska jag göra med mitt liv?vad vill jag??

misslyckanden?hur många ska jag göra???

sommarstugan? 

jag orkar nog inte ens tänka på en hel del av det o de andra har jag just nu inga svar på.

har inte grävt ner mig tillräckligt än. o vet inte om jag varken orkar gräva neråt el uppåt just nu. så det värsta är att då blir jag kvar i detta vakuum nga dagar till.

tur att det är tisdag snart! får min älskade gosse iaf mig att tänka på annat en stund! o jag skulle skruva upp mitt nyckelskåp ikväll men fastnade ute i stallet o vid köksbordet ...o sedan landade jag i soffan o har inte orkat resa mig!pausar här nu--återkommer i natt el imorgon kanske;) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards