Alla inlägg den 16 december 2012

Av mamma-tilda - 16 december 2012 17:43

jag måste säga att det är skönt med helg!veckorna rullar på o känns fullmatade.

jag förstår nu hur pensionärer har det! att det inte hinner....

Mina helger känns på ngt sätt som de används till o varva ner o vila. samtidigt som man ska

hinna få undan allt hemma. tvätt,städ, disk,hjälpa till m hästarna,handla o

försöka ha ngt socialt liv utanför jobbet!visserligen blir det sociala livet nu mest famlijen o de 

närmsta vännerna. hinner (orkar) inte så mkt mer för tillfället!


Så jäkla skönt o bara få vara hemma o komma igen med allt! o skrota runt ....

Jag har trott o tror fortfarande i perioder att jag ska hinna med allt möjligt o roa mig...göra sånt som jag tycker om!

men det som jag tycker om utanför hemmet o barnen skjuter jag på...jämt hinner inte;)

så ja jag förstår hur pensionärerna har det!jag trodde att jag skulle få massa tid till massa saker när jag blev själv...

men ibland tycker jag inte att jag hinner ngt.fast det är klart det beror kanske på hur jag prioriterar!

idag tex prioritera jag att få ha lillskruttan här.så avslappnade på ngt vis. hon målade o jag bara satt bredvid med kaffet o mös!efter hon ridit o vi fixat mat åt hästarna:)

sedan kan det ju bero på att det jag tycker allra mest om, är att vara hemma o skrota;)jag är innerst inne en stugsittare...

o så skönt nu när det är städat,tvättat o tvätten inplockad!har oxå sorterat strumpor...känner mig rätt nöjd! o diskat undan o plockat in disken redan!o lite varmare ute så går inte åt lika mycket ved! men ska bära in o fylla upp det oxå!kollat efter lite adresser o skrivit julkort!ska bara komma ihåg att köpa frimärken.

Tog hjälp oxå av lillskruttan att skriva ihop mitt brev till tomten!vi skrev med o önskade lite leksaker så jag har när hon el andra barn kommer på besök:)


o jag har faktiskt helt otroligt fixat lite julklappar!o köpt inlsagspapper idag! brukar ju annars besluta mig för vad vi denna tid ungefär o så handla sista dagarna...om det inte är ngt jag sprungit på tidigare som bara är så rätt! 

men som vanligt o av ngn konstig anledning är det pojkarnas klappar som är påbörjade!dotten har jag nog bestämt mig för nu iaf tror jag vad hon ska få....hon önskar mest av alla men brukar då oxå vara svårast att bestämma till!

o så fixat till svärsonen o en liten sak till gumman!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards