Alla inlägg den 25 december 2012

Av mamma-tilda - 25 december 2012 20:46

nu tror jag att jag börjar förstå hur folk som är utbrända mår...

att allt är jobbigt o orkeslösheten. skulle fylla på sonens mobil o d strula...jag fick ett mindre sammanbrott!

jag är så slut så tårarna börja rinna o jag höll på att slänga både dator o mobil i golvet!

är iaf glad at jag spärrat o best nytt bensinkort o nytt bankkort. det får vara nog på ngt vis nu.men en "olycka" kommer ju sällan själv!


jag tycker synd om dem som bryter ihop helt!jag känner mig som det vore fullt möjligt!imorgon är risken stor 

att jag kommer vara okontaktbar!antingen är jag ute i stallet o tar en häst till skogs el så tar jag bilen o åker till en annan skog o matar fåglar !har ju inte talat om för storasyster än att jag inte matat hennes fåglar.....är kankse det jag ska göra imorgon....

vad det blir får morgondagen utvisa. nu blir det iaf snart natt här o för första gången i mitt liv funderar jag på sömntabletter!för nga år sedan när jag var i väg på prat om allt jobbigt kring sonen tyckte den människan att jag 

skulle fundera på "upppiggningspiller" jag sa nej tack då. annars har jag aldrig ens varit i närheten av sådana tankar!med hjälp varken för sömn el uppiggning...


jag har talat om för sonen att jag kommer stänga av i natt. att jag håller på o brakar..o vill han inte ha mamma på psyket så....jag tror han förstod.hur tusan kan man bli så trött .???

så medelat gumman oxå nu att jag kör ljudlöst inatt....blir det el avstängt.


dottern framme i småland iaf förut allt hade gått bra ner, hon hade tagit det lugnt hela vägen!en fördel med vuxna barn....nu kan jag ju bryta ihop om jag vill....<3 barnet är ju visserligen inte vuxen...m hans mamma fixar det ju..om jag gräver ner mig;)


livet går upp o ner. o jag bryter väl ihop i kvällo reser mig imorgon--el övermorgon:)




Av mamma-tilda - 25 december 2012 18:49

suttit hela natten på akuten, gossen skadade knät igår efter fall med snowboarden. var ingen större fara tack o lov. men efter 8 timmar o ca 2 tim sömn, 1 timme max i stöten på ett hårt akutsals golv, är inget vidare då önskar man 

nästan att det är brutet.....men skönt att det inte var det!


firade lite jul m mina barn på dagen idag. så skönt att se sonen på bra humör o dottern hemma oxå. 

det är ju inte kvantitet som räknas!!utan kvalitetstid!o   när dottern kom iväg mot småland så kunde jag få gå o sova! sovit i 3tim o det är långt från tillräckligt!är så trött så jag grinar nästan...jag som hade massa jobbiga bitar före jul..hm att vara så här trött hade jag gärna sluppit...men vad gör man inte för sina barn??? får hoppas att han iaf uppskattar att jag tillbringade natten på akuten!men är visst svårt o svara på sms....hur det är nu! tonåringar...ibland är det jobbigt att vara "mamma" även om jag bara är xtra mamma...man ska finnas när det behövs annars helst vara osynlig.o jag är för trött just nu för o ringa då säger jag väl ngt...dumt i min trötthet, för sms läser de ju idag dagens barn! får jag inget svar får jag väl ringa sedan...skulle få vara skönt att iaf få en bekräftelse på att det är rätt ok..men det är det väl eftersom han åkt till kompisar såg jag via fb...där får man reda på mkt!


ska väl försöka laga ngt o äta här. en kompis la ut bilder på enchiladas på fb!! så nu vart jag jäkligt sugen!m orkar inte åka till kumla för o få det;) bara o kolla frysen...el går det o ringa en livlina?? en vän o be om mat???har ju inte ätit mer än frukost o lite choklad...orkade jag köra nu skulle jag åk ao kolla om ngn matställe är öppet...m måste nog sova lite innan jag kör..känns farligt o sitta bakom ratten just nu!så får väl vackert försöka lag till ngt...o det blir iaf inga jävla nudlar!!!så slut är jag inte m nästan!


fixa mat  nu o sedan sitta o vara slutkörd i soffan o tycka synd om mig själv! det tänker jag göra m gott samvete idag!!!orkar int eåka o vara social, o kompisen har varit sjuk så hon skulle ligga i sitt massagebadkar o så bara vara, vi hittar kanske på ngt imorgon istället el så får d bli en annan gång d har  ju ingen större betydelse!orkar jag ska jag nog åka till brosans hus o bada o basta....m orkar nog inte idag...

ska orka ta in hästarna sedan har iaf fixat deras vatten redan o matat!det är ju rätt varmt så de får nog vara ute lite längre idag oxå!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards