Alla inlägg den 24 december 2012

Av mamma-tilda - 24 december 2012 21:49

sitter o njuter av julaftonskvällen.varit en trevlig dag. först hos mamma o pappa med en del av syskon o deras små.

det var ju inte alla då en del turas med sina respektive o firar varannat år julafton med oss o varanant med sina sambos/fruars/mäns släkt.de åker till mamma o pappa imorgon de som inte var där idag.utom 2 av mina syskon. en är i spanien o 1 är kvar i varberg.men är väl gott ändå 8 av 10! jag åker ev imorgon oxå;) för o se resten!är ju än då inte så ofta vi samlas.o sedan en sväng till <3 barnets familj!de är ju min " 2:a familj"...får försöka sköta mig bara så jag inte blir utslängd;)


jag väntar nu på att dottern ska dyka upp. får vi lite eget mys en stund innan läggdags! får vi se om sonen kommer en sväng imorgon.jag antar att de beror på vad han gör under resten av kvällen..han har redan frågat efter skjuts..men jag åker inte ngt mer idag!! o inga pengar har jag. vi skulle spela på ngt igår el han rättare sagt! jag gjorde fel o låste mitt kort! o skulle testa i bankomaten ikväll...då tog automaten kortet! skönt :) slipper jag ju mellandags rean!

måste bara lösa bensin åt dottern...hon ska ju ha min bil till småland...o åkt i från sin plånbok! det går bra för oss:)


tror iaf julklapparna till <3 barnet o syskonen blev bra.jag var förbi där en sväng med julklapparna.snowboard bootsen blev lite stora..m svårt m strl på sådana. får se om han kunde byta m en kompis annars får vi väl leta efter andra.gossen blev glad iaf! o han är så artig gubben så kramas direkt när han får paket. min gullunge! gudars skymning vad jag saknar han!

får se vad sonen kommer tycka om sitt. är ju blandat när det gäller sånt numera. han tycker ju om det, m är svårt när han inte alltid funkar ...han känner ju själv att åka iväg o åka är svårt  m taskig ekonomi. m tror han har nga kompisar som åker,så hoppas det blir bra. just nu uppskattar han iaf skridskorna han fick för 2 år sedan..de är visserligen hos mig...ska försöka få dem slipade har jag lovat.så blir väl bra på  sikt:)


nu ska jag bara slökolla tv o ha d skönt.blir väl bara en kortis m dottern då hon inte kommit än. m skulle lasta sitt köksbord hos sin pappa oxå! men vi har fm imorgon innan hon rullar tillbaka till sitt småland där hon numera bor!


god fortsättning till er alla!!


Av mamma-tilda - 24 december 2012 10:19

sitter här på julaftonsfm. känner mig lugn men saknar barnen en sådan här morgon.deras glädje o förväntningar på klapparna under granen. smsa till <3 barnet igår, ville inte ringa o störa. inga svar så får väl ringa sedan då.

jag vill inte hoppa han en sådan här dag.sonen såg jag igår o vi hade kontakt under kvällen.o dottern har redan ringt halvt hysteriskt......klapparna ligger vackert under granen.jag laddar mobilen o startade datorn...

men faktiskt mest för o kolla tidningen.brunnit ner ett hus igen. otäckt.


syrran har fixat stallet.kan jag stanna i soffan i lugn o ro:)ska väl elda...o sätta på kaffet!

jag hoppas klapparna ger lite glädje iaf. svårt o handla till en del.men det är glädjen som blir när man får ge som är bäst!men hoppas att det passar lite iaf:)

slog på tv:n ngt julskräp..


dottern sitter nu på tåget...hm undrar om d är dax då för o tända brasan,fixa kaffet..ska ju tömma bilen m då hon ska ha den:)hämta henne sedan vid station...ska väl leta fram kläder oxå...usch..jag som sitter bra här!kan titta på m gran  o bara vara!men julen ska tillbringas med familj,släkt o vänner:)o jag tycker ju om det:) egentligen.fast som dagen var igår funderade jag starkt på att dra ner till syster på kanarieöarna..de har åkt ner dit!fast vet inte om jag skulle klara det....o när det kommer sedan till denna dag så inser ja oxå att jag tycker om min ensamhet...att bara sitta här:)

o den som önskar mig god jul först är så klart mammas pojke!han ger mig livets största prövningar men han älskar sin mamma!det behöver jag aldrig tvivla på ! sedan vet jag inte var vi landar el hur det kommer sluta det kan bara gud o framtiden utvisa!men tufft är det emellanåt....o har varit!

ringde till gumman <3 barnets mamma ,jag åker ev dit framåt kvällen med klapparna. hade tänkt imorgon. men vill inte oroa gossen...d är ju tisd imorgon. eg min "dag" men tycker han ska vara hemma!! varit lite mkt borta nu.sedan kankse han behöver hit o sova:) men det får han göra sedan...han brukar ju sova igen en del här.

o att jag faktiskt klarar av att backa känns bra!han vet var jag finns o att jag älskar han! jag saknar ju skruttungen tusan så mkt...men han ska ju mest hit för sin skull inte min;)jag älskar o ha han här!o han får för min del komma hur mycket han vill!o mamma tycker är ok:)fast skulle han höra av sig imorgon kan jag kanske inte säga nej....min älskade unge!

men har bokat med en kompis imorgon hennes barn åker till sin pappa så vi slår oss ihop.dumt o sitta var för sig:)får se vad dagen/kvällen bjuder på.ska iaf ta in hästar på kvällen.syster jobbar kväll hela julen.


o nu tappa de jag tråden på det mina tankar var från början ..vad innebär julen?? el det är ju det det handlar om att ge kärlek!o jag är tacksam att jag både får ta emot o ge kärlek! jag har så många runt mig jag älskar! fast jag saknar en "man"....kärlek innebär så mkt mer.än kärlek mellan kvinna o man.


ha en skön magisk jul nu! ser framför mig barnens glittrande ögon o tomtens gnistrande färd över himlen!

glöm inte o älska varandra!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards