Alla inlägg den 15 december 2012

Av mamma-tilda - 15 december 2012 20:48

mår helt bra!  varmt i stugan ,brasan brinner o ljusen är tända!ölen är upphälld....händer inte så ofta att jag bara slår mig ner här hemma med en öl...o liksom känner- jag mår bra i kropp o själ!visst finns alltid saker o önska. men är nöjd med livet för det mesta!har trots allt jag behöver!barn o kärlek,vänner,mat o tak över huvudet!att släppa oron för barnen...det är väl det svåra!

nu har jag varit "singel" i 4,5 år ....det små korta affärerna däremellan har jag inte räknat in.jag lider inte men åter igen så har flera vänner svårt med detta. klart det är trevligt o ha ngn.men nej tack inte bara för att ha ngn! då väntar jag!kan ju ibland sakna sällskapet i soffan ensådan här kväll ngn att dela denna sköna känsla med!ngn som ibland bara ringer för o de har längtat efter mig.det var ju ett tag sedan....långa telefonsamtal med lite pirr i magen känsla...återkommande sex...

men som sagt det är lite kul att det är andra som har jobbigare med att jag är själv än vad jag har.

Jag har en kompis som oxå är själv o hon lider av det. hon söker rätt hårt...nu var hon på dejt igår så vår tjejkväll blev flyttad.hon hade haft en trevlig kväll o jag unnar henen verkligen det! o när jag hör det visst kan jag fundera på om jag ska orka rycka upp mig o åtminstone börja chatta lite igen:)

börjar bli riktigt varmt här...puh!

sitter här o känner bara att livet är gött! stugan nystädad, det är nästan lika härligt med nystädat som nyklippt gräs!! firat sonen, haft <3 barnet flera dagar.dottern har d bra.djuren nattade...visst lite godissugen men d är ju inte nödvändigt;)o med chatten så gör det ju inget att jag sitter hemma o kompien hos sig..hade ingen lust o åka när det nu började snöa igen!är ju inte riktigt samma sak men vi har kunnat tjata en sväng iaf:)o börjar bli trött igen...igår somnade jag strax efter 22..gick bara inte o vara vaken.gossen fick vara uppe o spela tv-spel själv!

o nu fick jag ett telefonsamtal från lillskruttan. hon har hittat julklapparna o får inte leka! stackars liten!inte lätt o vara liten.men hon orkade inte prata med mig...jag hörde ju inte vad hon sa.svårt o höra en uppriven 3 åring i telefon.

tänk iaf att hon ville dela det svåra med mig ! det är stort!älskar den lillskruttan oxå! tack för att du delar med dig av dina goa ungar gumman! jag är så oerhört tacksam! o kommer nog aldrig kunna ge tillbaka den lyckan!jag ber inte så ofta men ska allt tacka gud för det! han har ju ibland gett mig mycket att tvivla på men att ge mig tillbaka via dina barn o dig får jag nog tacka för trots allt!o nu sitter jag här o börjar o längta efter er allihop!

Av mamma-tilda - 15 december 2012 17:21

idag har vi haft födelsefika för min stora son! 23 år! herregudars.åren går fort, barnen

börjar bli riktigt stora nu!Kusinerna från halland dök upp denna helg så var ju lite kul! är ju inte så 

ofta de är med på "släkt fika"...fast de med småbarn stannade hemma i snöovädret så var ju inte så många

i denna tjocka släkt! men det är så det ska vara! vi finns för varandra o det är aldrig ngt "tvång" att ses!

nu räckte mina assietter till iaf;)


Sonen fick med lite rester hem o så tårtan o lite kakor. imorgon ska han fira med sin pappa o dem.

en fin stund fick vi i lugn o ro!o tur i oturen har han upprivet golv i vardagsrummet så vi fick vara här hemma.

Nu har jag fått städat! alla golv torkade o mattor skakade o avdragna i snön!

o har redan diskat undan ,strax dax o plocka in bara. har satt på tvätten nu o fått in mer ved! det rullar på igen...slit o släp:)o så fixa hästar ikväll o imorgon bitti då kära syster jobbar kväll o hon kan väl för ovanligehetens skull få sovmorgon!


när jag bakade bullar igår så kom jag på att jag lovat lillskruttan o henens syster att baka bullar med dem!

o imorgon har jag oxå lovat lillskruttan o få komma o rida...o storebror talade så snällt om att jag lovar mycket!

mm ibland lovar jag ju en del..o öppnar oxå min trut emellanåt....lite för snabbt!men hade ingen lust o ta med lillan i to i mörkret o det svinkalla vädret. en helg kändes bättre!o tycker om att få göra lillskruttan glad:)

o nu sitter jag här o bara känner mig rätt avslappnad! fått haft kalas för min stora pojke iår o lite kusiner som var med o firade han! förra året firade vi han i ett litet rum med kaffe o en kaka.då var syster och en kusin med..men det gick ju det med. hoppas vi inte behöver fira nga mer födelsedagar på det viset.sakanr bara hans syster nu ..men hon dyker iaf hemåt till julafton en sväng blir inte mycket men lite.


jag har haft den stora glädjen oxå nu att få haft mitt <3 barn lite xtra!han blev dålig i to o åkte hem från skolan.

han följde med hem hit då o var kvar till idag av ngn anledning är det lättare att ligga i min soffa än hemma...el rättare sagt han behöver inte sakna att gå ut då..för här finns ju inte så många att gå till;)

 o jag känner att när det blir tätare o nga dagar på rad så kommer vi ju in i en vardagslunk på ett annat sätt.jag har ju hemmafix jag som alla andra men annars skjuter jag ju på en del o ägnar mig mest åt han, men när det blir fler dagar går ju inte allt o skjuta på:)...han åkte inte till sin pappa denna helg, jag har splittrade känslor kring det. men han tycker ju att d är jobbigt emellanåt där,det funkar inte helt.o nu ville han inte åka. jag är ju ego o har han gärna men det är viktigt att det blir bra både hemma hos mamma o relationen m pappa.men som sagt jag har jäkligt svårt ibland o lämna tillbaka han!!!o när han kommer så här lite xtra är det som en vinstlott!


det var bara lite tråkigt att han inte stannade o fikade. hade varit skönt tror jag för både han o sonen o ses vid nga mer tillfällen än i bilen...men men det kommer väl så småningom!o jag har talat om för han att det är aldrig nga märkvärdigehter när vi ses o fikar i släkten! var o en deltager på sitt sätt. o att gå undan är helt ok! ingen ställer nga frågor..ja möjligtvis storasyster men henne har han ju träffat! o hon vet lite hur han funkar så d är lugnt! men hon befinner sig nu på gran canaria! 4 veckor!ja nu har vi pratat om det o det kommer ju fler tillfällen till födelsefika i denna släkt!


plocka disk o byta tvätten då...o greja lite så jag slipper sakna barnen!hade ju mitt älskade <3 barn här i helgen o så ti o sedan från to till idag...nu känns det tomt!men jag njuter av det oxå tystnaden o lugnet. o de stunder jag fått haft han ger mig så mkt glädje o lycka så får ta de dagarna som han är hemma hos mamma oxå;);)

är lite sugen på chips...

o nu skulle svågern åka o köpa pizza..m jag tackade nej..ätit för mkt redan idag..tar ngt lätt sedan bara!





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards