Alla inlägg den 6 april 2015

Av mamma-tilda - 6 april 2015 13:37

att förlora.

just nu känns det som jag förlorar o går sönder inombords. jag grät över halva vägen hem igår. drygt i 2 timmar!

makt o maktlöshet. vilken makt socialtjänst har över framtiden .just nu känns det som om att d har makten att förstöra. att d avgör hur människor ska fungera, o stämmer d inte så ...då tackar vi från samhället för den här tiden.

överlev hur du vill.

jag har skickat till tidningen o vi ska höras under veckan. jag funderar på vad vill jag ha fram. ska skriva ihop ngt innan. för jag kommer ju bryta ihop under pratet.


hur överlever jag?? jag håller på att gå sönder. o stunder däremellen känns d som jag kan stänga av o fungera. planerar för framtiden?

läst en bok om en tjej som gav sig ut på vandring. dax kankse att ge sig av? göra "min resa"??

rensning av ekonomin har börjat. behöver jag mer änett tält?ska jag gå? el cykla?ta bil?


svågern har börjat såga ner träd till  ved. måste väl dra ris annars blir d aptjuriga, drar väl en timme o sen tar jag cykeln,,måste iväg o rensa skallen.måste handla oxå. kvällen är lång...en dag imorogn oxå.'


nu är jag ju tom . har inget kvar så.. tid finns. tid att gråta . tid att vara . tid att sörja, tid att dra ris, tid att åka.


var skönt o få se dottern. rå om henne lite. bara vara.


vad vill jag? den stora frågan som återvänder vid förlust?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards