Alla inlägg den 12 april 2015

Av mamma-tilda - 12 april 2015 09:55

vaknar efter en helt natts sömn! var rätt trött erfter o gått upp 03.40 o varit igång hela dagen. kom i säng runt 22 snåret! tävlingen gick bra iaf alla 3 hästar godkända!


vaknar med tankar på pratet m journalisten i fredags ,soc o vad som nu kommer bli. hur jag ska summera de åren som gått. hur går jag vidare? tankarna på "min berättelse". livet som misslyckad mamma. anhörig till en missbrukare.

hur får jag ur mig mina tankar? vad är d jag genomgått o skulle andra må bra av att få en story? o hur summerar jag de sitsa 7 åren? o då börjar tankarna på åren som gått? nu börjar de rulla på... hur länge har de varit" fakta" ? i anhöriggruppen sitter andr ao kan säga då börja han/hon ,nu har de hållit på i x år. jag kan inte säga . m nu inser jag när jag pratat m journalist som ville ha lite bakgrund att d här har hållit på nu i ganska många år, fram o tillbaka. iaf i snart 7 år på ngt vis. o rejält d sista 5åren. som sagt åren börjar gå. o jag orkar inte mer. jag kan inte göra ngt nu. mer än o markera o visa att jag menade allvar.  ska jag fortsätta gruppen för jag behöver? behöver jag få distans? lägga missbruket i ett avslutat kapitel? påbörja nästa del som är min? el ? ska jag gå mer för o visa även sonen att "jag" behöver hjälp? jag vet inte idag. jag klara iaf av att hålla mig kall o till "fakta" vid interjuven.


funderar på o skriva ihop ngt om "livet som misslyckad mamma" del 2 . maktlösheten , sorgen att förlora ett barn,skulden ,att tappa bort sig själv, när livet förlorade sin mening, att hitta sig själv igen. att förlora,  många bitar  o tankar dyker upp, vad jag gått igenom o jag vet inte ens om jag kan sätta ord på allt. m kankse att skriva mer i kapitelform skulle hjälpa till att summera o komma vidare till nästa kapitel i livet?

allt detta kom i huvudet när jag vaknade upp...


nu ska jag lyssna på musik o dricka kaffe. innan bilen ska tömmas o transport städas ur. återlämnas till sin ägare o på em ska jag åka på fotboll!!!  o det kan ingen ändra på!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards