Alla inlägg den 17 april 2015

Av mamma-tilda - 17 april 2015 20:39

Att hitta kraft.lust .energi.vilja att gå vidare.gå framåt.

oavsett vad som händer så gäller d på ngt vis att hitta framåt. Det är jäkligt svårt ibland.

att vilja något för egen del-oavsett andras val. Att vara ensamstående innebär att hitta vägar framåt! Att inte vänta el låta andras liv styra mitt.  Barnen är stora!! Min gosse börjar bli stor.... att inte vänta hemma i köket på barnen...utan försöka hitta mitt liv.min lust. Min energi.min framtid! !


Beslut om annat jobb står fast! Sedan känns det lite tråkigt att d jag sökte o förmodligen fått...blev inställt av politiker o beslut som inte fullföljde.  Blir o börja studera vad arbets marknaden erbjuder då.... 

ta nya tag;) 


Börjar iaf få fason på ekonomin! ! Bet av d mesta nu! Känns rätt skönt!! Inga kort skulder! Ett lån ha +studielånet

d blir klart om drygt 1 år o är ju det minst ränta. .. m resten är avbetalt!! O nästan alla räkningar redan denna månad.så blir o dra undan till hösten om inget jobb dyker upp;);) spara till buffert o resa!!


Köpte gardiner idag för halva priset :) att komma i balans m ekonomin innebär att jag ska kunna handla när d är erbjudanden! ! Snåla lite o spara pengar på d oxå! Får se sedan hur mkt månads utgifterna kommer hamna på. Bensin är ju en stor kostnad just nu!! O el över vintern.  Ta ena sparkonto till el ?? O bil...rätt nöjd iaf m gardinerna. 


O tvättat bilen idag!! Den var så jäkla slitig! O fick rent rätt så bra!! Nöjd!! 


Vet inget om sonen så han får väl leva sitt liv. O så ber jag att d blir bra. M jag kan inte göra mer. O då länge han inte hör av sig så...då kan jag stänga av.han kommer av sig. Det vet jag o nu får d väl vara .ja orkar inte med. Orkar inte bra den som vill o bara får tyst el tråkigt. M räkna inte m mig då heller.jag orkar inte! !!!


Skit . Jag ska iaf ut o käka m en kompis imorgon.  Bara för att jag vill ut!!  O gossen säger att jag inte får flytta el göra ngt dom "drabbar"han.m han kan umgås m tokar ...jag oroar mig m d drabbar tydligen inte mig.... 


Frös.eldar nu. Vill ha värme!!! 

Dottern fått tid om 1 vecka till röntgen. Skönt. Nu kan jag snart få gå o sova... kl närmar sig kväll;);) har tråkigt o ingen ork o läsa.o kommer inte in i datorn. Vet inte vad gossen satt för lösen!! O han var osäker o alla jag provkört var fel!! Kul kul.m d innebär tidig säng.imorgon ska jag börja kapa  ved. Bea om jag kommer igång skapligt tidigt:)

Orkade inte åka heller så lugn småregnar kväll... mitt val;);)





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards