Direktlänk till inlägg 29 december 2012

tacksamhet

Av mamma-tilda - 29 december 2012 21:10

ibland har vi så svårt att visa o ge uppskattning till våra medmänniskor.

det blottar oss själva o lämnar ut våra svagheter kan d kännas som fast de tär tvärtom.

att kunna tala om att man är glad o tacksam för sina vänner är något vi alla borde bli bättre på!

jag försöker o har blivit rätt bra på det! däremot är jag sämre på att ta emot hjälpen. för det kan belasta andra o visar

min otillräcklighet! jag vet att jag inte behöver vara bäst el klara allt själv m d är svårt!


varför är det lättare att ge hjälp än o visa att man behöver hjälp själv?

jag har en vän som el 2 el faktiskt några stycken som mer än gärna skulle ställa upp. men just nu framförallt 2 st.

o den ena V hon har bara fått veta "lite" att jag deppat  nu råkade ja nog avslöja att det var lite mer än depp så hon tänkte åka hem från nora ...för min skull! m jag sa ifrån d är lugnt nu!jag ville inte avslöja det för henne ...hon har ahft d jobbigt själv o jag har dåligt samvete att jag inte orkat ge henne stöd ! hon frågar o säger ju ännu mindre än vad jag gör men vet att hon haft d jobbigt nu.


o min kära S! du har fått veta o räknat ut mycket..bara genom mina alldeles för korta svar ibland...var ju inte heller meningen! du ska inte behöva oroa dig för mig! du har ju fullt upp ändå. o d är ju jag som ska hjälpa dig ....

d är min uppgift!!


har läst igenom mina blogginlägg o sett att jag nu är uppe i över 100 st! de flesta är faktiskt när livet varit bra. o de mesta handlar om min kärlek till barnen! frånsett de sista veckans...där är det mkt svart!


livet går upp o ner o det är mkt vi inte kan förstå el vad det är för mening med. men jag tror dock att de människor vi möter fyller ett syfte på livets stig.vi utvecklas av de möten vi gör o de upplevelser vi får.

sedan kan jag inte förstå el ännu förlåta gud för en del av dess prövningar m när jag blir gammal kanske jag kan se tillbaka o se ngn meninge el ngt svar iaf. ngn meninge m sonens elände har jag väldigt svårt att förstå. att jag för egen del behöver uppleva bitar för o komma framåt d kan ja köpa men inte utnyttjandet av mitt barn!

att min separation var nödvändig för att jag skulle hitta tillbaka till mig själv d har jag accepterat! m inte att sonen var tvungen att vara det utlösande. o utan att jag hittde en bit av "MIG"igen  hade jag inte fått min älskade gosse o min nya familj! det är jag på d klara med!o skulle inte vilja backa från de bitarna! för det mesta mår jag bättre nu än det sista året i mitt förhållande o det har kostat att rannsaka o inse.att ngt hade redan påbörjats... 

o jag är "plikttrogen "o visst ngt rejält behövde till...men så hårt hade väl det inte behövt bli???


jag är tacksam för massor i mitt liv o jag kan se o känna det, fast mkt just nu varit jobbigt o jag fortfarande känner mig värdelös emellanåt.o att ifrågasätta sig själv det sliter! att känna att man inte duger el är bra.


tack säger jag till mina vänner som finns där o båda mina familjer!

o jag har fått igen en del av min tro mend en är fortfarande skadad!o det gud får du acceptera så länge!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards