Direktlänk till inlägg 31 december 2012

mrogonkaffe!

Av mamma-tilda - 31 december 2012 11:16

nu är det dax för mitt morgonkaffe! idag skyller jag på sonen...hämtade han vid 03.00 inatt så sovmorgonen var väl ok idag. annars har jag ju om jag ska vara ärlig ganska sena fm när jag är ledig!skulle kunna jobba bara em egentligen....

för att sova o sega på fm är skönt. m ska jag få ihop heltid skulle det bli sena kvällar...inte lika kul!

o heltidslönen behövs ju!! spec nu som jag ska komma ifatt o börja spara oxå! ska göra en resa nästa år m en kompis o så är det lite tävlingar med. även om dottern nu får bet d mesta! 


var rätt bra o låsa kontokortet...d sparade ju pengar.har inte blivit ngt småhandlat nu!

ska börja kolla annonser på cyklar oxå o bestämma vilken jag ska köpa!har ju kommit på att om jag cyklar till jobbet när jag börjar sent så kan jag kanske cykla hem dagen efter....antingen låna bil el sova över!är ju lite för långt o cykla dubbla vändor till jobbet!iaf innan jag kommit i gång ordentligt...typ träna 1 år!el ta cyklen på bussen en bit.


Mitt nyårslöfte blir att spara pengar till mig! o att inte köpa godis till mig själv...mer än mörk choklad;)

några andra löften ges inte...det går ju o rada upp massa men finns ingen vits med det...är för gammal för o hållas på med nyårslöften...jo ska lova att fortsätta skriva av mig allt som snurrar i huvudet!


sedan önskar jag ju att jag tar ett steg framåt vad gäller mitt liv o att få balans i det jag gör!att barnen får det bra!


ja då är det trots allt dax att summera 2012! ett år som har innhållt massor. varit ett långt år på sitt sätt.

sonen som satt innne när året startade ,kommit hem igen o kämpar med sitt liv. fick åter en kontakt m sin pappa även om allt inte är bra,så kämpar han o vill tex jobba.bara att se hans nystädade lägenhet igår värmde mitt mamma <3,dottern som tagit studenten o tävlat EM,nu flyttat hemifrån.mitt <3 barn som landat hos mig, slitet med hans skola som kanske nu äntligen ger resultat!samarbetet m hans mamma o att bara få finnas i hans liv! mycket av 2012 har handlat om att visa att jag står kvar o jag håller det jag lovar!o vi fixar saker även om vi ryker ihop ibland...

mina nya o gamla vänner o allt de gett o ibland kostat....livet handlar om att ge o ta,upp o ner.vi kan bara styra över oss själva! m det är svårt för ibland tycker o tänker vi för mkt om vad andra gör...o att det är deras fel...att det blir som d blir istället för att fokusera på vad jag kan göra el välja för sätt. var o en har ansvar i relationer m andra! oj oj så klokt detta blev...jag tänker iaf fortsätta tycka synd om mig ibland o vara dum ibland!för att andra är korkade...sedan kanske det inte är rätt ..skiter jag i!


det som inte blev av 2012 var mina löften om attgå mer på sport..har varit på lite fotboll  men hade tänkt mer...

hösten har ju varit mest hemma o inte så mkt annat m det har hänt massa annat så då har jag valt ! o det är väl det jag måste komma fram till att jag är nöjd efteråt...för d mesta är jag det!

sedan kommer det ju svarta dagar o då rannsakar jag fel...o tycker att livet är åthelvete. att jag är värdelös o misslyckad...o det värsta med att bo själv är att ingen finns som kan säga lägg av...sluta dumma dig!alla gör fel ibland men du är bra! det skulle jag behöva få höra....


ananrs tycker jag för det mesta om att bo själv.iaf utan en man som ska lägga sig i.nu städar jag o äter det jag vill när det passar mig! o vill jag ligga o läsa en dag så gör jag det...om inte syrran kommer o bråkar om stallhjälp. fast det gör hon inte så ofta...om jag ska vara ärlig!jag har gjort alldeles för lite egentligen m hästarna..för om jag fixade mer skulle ja nog oxå egentligen må bättre. men har inte haft ngn energi..el lust...ibland funderar jag ju på att flytta för o komma närmare grejer m så går jag ut o  andas o  bara är o då tycker jag att jag bor på det bästa stället oxå!!!o så kan jag inte gräva ner mig helt el fly för d upptäcker syster...så d är nog bra. att bo här tills jag är helt på d klara m mitt liv o mina misslyckanden.


det enda tråkiga m o bo själv är att ibland kommer ensamheten över mig! det kommer som ett mörker o det känns som ingen i hela världen bryr sig om mig. att jag kan sitta här utan att ngn vet el bryr sig.

o saknaden efter barnen blir stor! då tänker jag ibland hur skulle d varit om jag fått mina barn senare??nu är de ju stora o utflugna....om jag inte hade stora barn? utan små o inte satt här själv? men går inte o backa...o jag har trots allt varit nöjd med det mesta i livet!! o vill inte vara utan mina ungar!o vill ju inte ha "småbarn" nu heller...

tack o lov att jag har mitt <3 barn som kommer ibland med lite grejer o ideer.som gör att jag får vara lite "mamma"


usch nu blev det jobbiga tankar o då kommer den mannen som dog i ensamhet över mig. ...har svårt o släppa den bilden...känns som d är min värsta fara..ligga o dö ensam.

d är bra att gråta sägs det m d är jobbigt att få depp o svarta tankar o tårar som rinner.

usch nu kom jag av mig ..jag skulle ju göra ett avslut o inte börja deppa igen...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamma-tilda - Lördag 11 maj 19:25

när en barn mår så dåligt att de inte vill leva el bara vill fly. då går jag sönder som mamma.  att ha ett xa barn hemma som får uppleva dt känns oxå tungt. sedan vet jag att han klarar det. men vill inte utsätta någon för detta.   att få a...

Av mamma-tilda - Fredag 19 april 14:48

just nu känner jag mig som ett barn som väntar på bekräftelse.   sjukskrev mig några dagar nu då all energi tog slut. migrän o feber o sen helt matt. sov hela onsd. sen iaf piggare.  orkat lång promenad med hunden igår o nu cyklade vi långt. ...

Av mamma-tilda - Onsdag 17 april 17:07

efter nga dagars huvudvärk o på väg att bryta ihop igår så beslöt jag mig för att  lönen inte var värd det. så idag o imorgon är jag sjukskriven. o hoppas de räcker med 2 dagar!   vill inte rasa igen. orkar inte må dåligt.  har ingen energi i...

Av mamma-tilda - Tisdag 16 april 19:19

huvudvärk hela dagen. höll på börja gråta redan i morse men beslöt mig för att jag behövd ta mig till jobbet. pengarna kommer inte räcka denna månad så bet ihop kostar för mkt med sjukavdrag. Men har inte tagit beslutet om imorgon än. är slit...

Av mamma-tilda - Måndag 15 april 20:44

jag verkar aldrig lära mig. ger o ger. blir besviken , förväntar mig för mkt. vet att "ungen" är tonåring. men ber jag att han ska ringa så förväntar jag mig det , spec efter de hänt grejor o jag skrivit under dagen. o bett 4 ggr att han ska ri...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards