Alla inlägg den 17 maj 2015

Av mamma-tilda - 17 maj 2015 08:46

vaknar o kan inte somna om. snurrar i skallen. går upp sätter mig i soffan med en bok, öppnar inte boken utan sitter bara o tittar ut genom fönstret, på gardinerna o blomman. saknar barnen. hur går jag vidare? skickade iaf till dem alla 3 igår hur mkt jag älskar de! sedan efter känns d dumt ,tragiskt o ensamheten kommer över mig. jag har saker att glädjas åt. vänner o andra saker jag uppskattar. m trots d så kommer sorg o tårar.


ska träffa gamla arbetskamrater idag. d ska bli kul o vi ska vara här, samtidigt så har jag varit på väg o skicka att jag är sjuk... m jag fixar ett par timmar. o läste igår om deppression igen o att träffa människor o göra saker är bra.. o röra på sig. slarvat m mat o vikten i 3 dagar nu o d hjälper ju inte känslan at tmå bra... o nu är kroppen satt ur spel... socker full o hungerkänslor blandat m ont i magen. o tröttheten. o trött på mig själv över alltihopa o mitt misslyckande o bryta.


lite nöjd iaf att jag har ganska rent hemma... o med min nya blomma. d är fin. m jobbar på d positiva bitarna.

fryser. sitter m dubbla tröjor o nu har jag tänt i kamin o vedspisen! tankar på att klä på mig o gå en skogsrunda ,bara gå, ta m kaffe o sittunderlag. går åt mössa o vantar.. blåser. tror jag håller på o bli sjuk.. huvudvärken är äl spänningar m känner mig låg i hela kroppen. fast kan vara d psykiska, deppressionen. känner tomhet o gråten ligger på lur.

känslan av ensamhet o samtidigt vill ja just nu ut i skogen själv.försvinna från livet. rensa . himlen börjar svartna bort över.. mer kaffe.


läste igenom ena lappen m affrimatoner... Bara för idag....o så olika..ex "Bara för idag ska jag  försöka genomleva dagen utan att ta itu med hela mitt levnadsproblem på en gång." 

" Bara för idag ska jag vara orädd, jag njuta av det som är vackert och jag ska tro att det jag gör för andra gör de för mig" 


taskigt m pengar . m på onsd får jag tillbaka en del som jag lånat ut.. kommer ligga minus nga hundra på kontot. m är snart i balans. känns lite onödigt o vara sjukskriven... skulle behöva få ihop en bufffert! dels som säkerhet m även som reservo så spar till mitt "hus" . bestämt mig för o skjut apå onsdagens vikt möte. 1 vecka.


ska söka ett jobb tror jag idag.  funderar oxå på o åka som aupair? el ska jag bli familjehem? vad ska jag göra av mitt liv?

samla pengar o sedan ta ledigt? ska jag ta ledigt nu??? frilansa? skriva min bok? leva på vaten o skorpor?  har räknat lite på vad jag behöver för inkomster....  lite sugen o ta ledigt iaf i aug...


diska. vika in tvätten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards