Alla inlägg under december 2012

Av mamma-tilda - 1 december 2012 10:09

ja det sägs ju att morgonstund har guld... i ett ordspråk....

ska jag då tacka min son för dagens guld?? nja vet inte...men får försöka tänka positivt..

Nu fick vi iaf en "pratstund " även om jag mest ställde på o han tycker jag är jobbig o genant!

det skiter jag fullständigt i!! han hörde av sig i går om skjuts till kumla med en kompis som

var tvungen att ta sig dit. De hade ju inga pengar till buss gissar jag....men det påstog att de

missade bussarna!!! fast vi pratade 30 min innan ena bussen gick! men det var ju jobbigt oxå att 

behöva åka via örebro...jag var helt slut igår o på väg hem, han hörde av sig "i tid" men jag

mådde inget vidare..så sa nej. sedan gick ja o la mig o däcka strax efter. halv 8 i morse kommer grannen

o knackar så var ju bara o gå o ringa sonen...så nu på morgonen har jag varit en sväng till kumla:)

kan tilllägga att han från 20.30 igår har ringt mamma 44 ggr! o då skulle mamma vara sista utvägen för skjuts....


jag har iaf gjort det jag kan tror jag! o varit tydlig nu! o talat om att jag tänker använda alla människor i hela universium för att han ska få hjälp om det behövs...han är ju fortfarande sur för jag mailade en "vän" till han och

bad han prata med sonen:) skiter jag i!det verkar som den personen var bra eftersom det fortfarande är jobbigt...

o nu skrev han på fb...att orka shiit...som all beter sig..tjejen troligen hård oxå mot han..gissar att hon inte heller gillar den han var hos i örebro i veckan...jag har ju bara min känsla att gå på...o han var ok i morse iaf! det måste jag tillägga. men min mamma oro ligger i bakhuvudet!o det får han acceptera!

Nu har jag iaf bestämt mig för o ringa fogden på måndag. startar avbet på hans skulder som julklapp!

sedan blir det väl ngt litet paket att öppna. :)Han skulle iaf följa med sin pappa till sin farmor även om det var "jobbigt".på julafton,det känns bra!vill inte att han sitter själv el med "vänner".det lär han hinna än då ... när vi skulle ses visste han inte det var inte så "noga" med julen tyckte han....så då tror jag att jag försöker ta han innan jul!men vi får väl se..el så tar vi vårt firande i mellandagarna...är ju inte så märkvärdigt för ngn av oss...egentligen.mest en anledning att få se han mer än 15min!! o får se om dottern fått besked om jobb..el när hon är ledig.vore ju roligare om jag lyckades få hit dem samtidigt.el så åker vi till henne! 


nu ska jag fixa lite adventsfint här. har röjt men måste ju dra ett drag m dammsugaren....o bära i n ved..igen:)

ut o hjälpa till i stallet oxå lite grann.sedna ska jag läsa lite på em...borde ju hinna lite idag då jag kom upp i tid.det får jag väl tacka min älskade skitunge för!

tjuvöppnade min "godispåse " till kaffet, risken finns att mina förlorade kilon kommer igen, måste ha koll får öka promenader o stalljobb kankse...för att kompensera dec månads choklad intag! 

följ ditt hjärta fick jag ju i veckan....o det sa choklad idag;)

på återseende!





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards