Alla inlägg den 3 januari 2013

Av mamma-tilda - 3 januari 2013 21:49

funderar på nytt jobb....m har lite svårt o besluta mig. har ju bara kollat internt i kommunen då jag går en utbild som blir klar i höst, är d dumt att byta kommun nu...

jag har kännt att jag fastnat på jobbet lite...annars trivs jag o har ju världens bästa arbetskamrater. m skulle nog behöv se ngt annat för o rycka upp mig jobbmässigt o lite utmaningar!men vet inte egentligen om d är rätt tid. hur vet man det.`??el ska ja bara vara nöjd?


hittar inte min nageltång...dax o köpa ny???

sitter o funderar o väntar på tvättmaskinen ska bli klar. har bytt lakan nu i "gästsängen" oxå!skulle behöva dra ett drag igen m dammsugaren m d får vänta!!fasiken hur kan 1 hund o katt ställa till så? o dra in skit?för d är väl aldrig jag??hm gossen var ju här..kanske var han;)


finns en del som snurrar. m det mesta jobbiga har lagt sig tillrätta i hjärna tack o lov!nu är d bara o komm aur eftertröttheten o få lite fason framåt! gjort mer i stallet o ridit lite under helgen så då blir man ju piggare...

ska verkligen komma igång nu m rörelse!!!

fast blev godissugen nu ..hade lite mörk choklad kvar..håller på o trappar ner. ihop m rörelse så brukar d vara lättare. jag är ju lite konstig så äter mindre när jag rör mig ...o mer när jag är sjuk!


efter en gammal vän hörde av sig så funderar jag lite över vad vänskap innebär oxå.... många år går m man kan prata rätt enkelt iaf..sedan vet jag inte riktigt om hon vill kolla mitt liv o sonens bitar el ....om hon bara vill återknyta vår kontakt igen, kändes inte helt som bara mig...på ngt vis... m hon är väl nyfiken efter de här åren o hennes dotter är vän m sonens flickvän...så...m vi har gått igenom mkt ihop. så får väl tro att hon bara vill vi ska börja ses lite oftare:)

nyare vänskap kan vaa på ett annnat sätt m inte lika självklar så klart. var man har varandra. vad som menas ibland.ibland är det lätt för missförstånd..men tack o lov har jag ingen sån ny vän nu!d kan vara jobbigt..jag är ju rätt enkel o bekväm...har inte energi till o väga ord el så m nya människor o en del fattar ju inte..


o nu håller min stackars son på o dö.han har väl samma skit som gosse hade, jätte host o mår skit..bara väntar att febern ska stiga oxå mer! lilla gubben...

ska kolla tvätten nu o masa mig i sängen ...upp o släppa ut hästar imorgon igen innan jobbet!


Av mamma-tilda - 3 januari 2013 17:33

tar soffan en liten stund innan stalljobbet drar igång.har iaf gett lite hö tillde som inte har fri tillgång o satt på en tvätt!jag är så duktig!;)


tänt i kamin oxå o värmt lite mat.

har lite kli i halsen m hoppas innerligt att jag kan lyckas stå emot! vill inte bli sjuk!!

dricker te o äter sista glassen! o hostar lite ...


haft en lugn dag på jobbet! 10 barn på fritids som mest o bara pojkar.skönt o jobba en stund m saknade min sovmorgon under fm;) tur d bara är 2 dagar denna vecka oxå...blir värre nästa vecka!

håller på o funderar på om jag ska söka nytt jobb...prova lite äldre elever en tid. fast d är först bara en termin m jag vet hur lätt det blir mer i skolans värld. funderar allvarligt på att skicka in en ansökan o så får vi väl se..att söka betyder ju inte att jag tackar ja el blir erbjuden jobbet!


syster är hos dottern som sagt så ska ut o mocka o ta in o mata 3 st hästar tänkte jag. o så göra ordning vatten o fixa till de övriga.ska tvätta ikväll oxå så d är gjort innan helgen!ska byta lakan oxå i dotterns säng tänkte jag.

m det är ju ingen panik. d är ju numera mest en gästsäng m sovit lite ungar i den så är väl dax o byta....


var förbi hos S en sväng m tack o lov börja de små pigga på sig!skönt! jobbigt o se så små så sjuka o så ska mamma orka när de inte får sova av hosta o feber.

ska trycka i mig mediciner...o ut o svettas bort en del hoppas jag! 


upptäcker nu att det var nog dumt o sätta sig...jaja blundar en stund o går ut sedan:)

friska kramar till er alla:)

Av mamma-tilda - 3 januari 2013 17:33

tar soffan en liten stund innan stalljobbet drar igång.har iaf gett lite hö tillde som inte har fri tillgång o satt på en tvätt!jag är så duktig!;)


tänt i kamin oxå o värmt lite mat.

har lite kli i halsen m hoppas innerligt att jag kan lyckas stå emot! vill inte bli sjuk!!

dricker te o äter sista glassen! o hostar lite ...


haft en lugn dag på jobbet! 10 barn på fritids som mest o bara pojkar.skönt o jobba en stund m saknade min sovmorgon under fm;) tur d bara är 2 dagar denna vecka oxå...blir värre nästa vecka!

håller på o funderar på om jag ska söka nytt jobb...prova lite äldre elever en tid. fast d är först bara en termin m jag vet hur lätt det blir mer i skolans värld. funderar allvarligt på att skicka in en ansökan o så får vi väl se..att söka betyder ju inte att jag tackar ja el blir erbjuden jobbet!


syster är hos dottern som sagt så ska ut o mocka o ta in o mata 3 st hästar tänkte jag. o så göra ordning vatten o fixa till de övriga.ska tvätta ikväll oxå så d är gjort innan helgen!ska byta lakan oxå i dotterns säng tänkte jag.

m det är ju ingen panik. d är ju numera mest en gästsäng m sovit lite ungar i den så är väl dax o byta....


var förbi hos S en sväng m tack o lov börja de små pigga på sig!skönt! jobbigt o se så små så sjuka o så ska mamma orka när de inte får sova av hosta o feber.

ska trycka i mig mediciner...o ut o svettas bort en del hoppas jag! 


upptäcker nu att det var nog dumt o sätta sig...jaja blundar en stund o går ut sedan:)

friska kramar till er alla:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards