Alla inlägg den 19 januari 2013

Av mamma-tilda - 19 januari 2013 22:03

hade inte mkt energi i dec o nu har jag inte det heller..

tackar nej till fester o saker stup i ett o så all huvudvärk som återkommer.

är det psykiskt? el varför? är jag bara slö o avtrubbad?jag har ju liksom inte haft lust med ngt på rätt länge nu...

är det de sista åren som tar ut sin rätt nu när det är lugnt? el vad ?

o vet ju att jag egentligen blir piggare att göra saker o träffa folk. men vill inte på ett plan....


suck...


har ju inte tränat på ett tag...men tycker inte jag skulle vara så här trött! o utan energi el lust till ngt..

vart lite sugen o hänga m S o hennes vänner ut i kväll m har ju haft huvudvärk halva dagen o kände att jag orkar inte.

o vill inte bli sjuk igen...m vet inte om jag kan skylla på sjukdom...har ju pågått rätt länge...

funderar på om jag behöver börja m järntabletter el vitaminer.

o ger sig inte huvudvärken måste jag nog kolal vad det är för ngt!


nu blir det iaf sängen o hoppas jag har lite mer energi imorgon..har lovat hjälpa syster m en unghäst o så rida en långtur...

sov gott! 


Av mamma-tilda - 19 januari 2013 13:49

ja i livet upplever man ju olika saker hela tiden.

har ju inte haft ngn social period precis så var lite kul o gå ut o käka igår.

m skönt o komma hem...vi pratade om allt möjligt o även detta med internet o de olika forum man använder...

ibland behöver man ju inte lämna soffan för o ha kontakt m folk. men vad blir livet i slutändan?? om vi bara umgås över datorer??hur kommer framtidens människor att vara?

jag har ju i perioder varit helt isolerad...o inte orkat rört mig från stugan.knappt pratat med ngn!risken finns ju att vi blir fler o fler som blir"isolerade" o har kontakter via nätet...jag själv känner mig oerhört osocial emellanåt!


är väl tur att jag jobbar o har syrran som sparkar ut mig ibland!o barnen som ser till att det händer lite!


samtidigt är jag glad att jag kan njuta o trivas i min ensamhet. 


vi diskutera lite igår oxå detta med nya förhållanden... hur en del snabbt kastar sig in i nytt,andra jagar desperat..

jag facineras över hur folk lyckas hitta nytt! jag har ju varit själv i 4,5år nu..med en kortare period som undantag..jag fattar inte hur andra lyckas hitta ngn...hur bär sig folk åt??det gäller ju inte bara natt timmarna..de är väl "relativt lätta" att lösa men den där att ha i vardagen...hur hittar man den??har jag för hårda krav?el bara letat på fel ställen??el gömmer sig min prins ? jaja jag får förlita mig på vår herre o att när det är dax så dyker han upp. tur jag trivs med mig själv...el är det det som är felet? jag är för nöjd med livet för det mesta?? jag vill ju inte ha ngn som "lägger" sig i el börjar tjata om grejer...

o äta glass innnan maten får jag ju göra när jag är själv:)


o alla har vi i vår ålder ett tidigare liv.alla har olika upplevelser med sig. detta med x o barn är inte alltid lätt i nya relationer. en kompis vet idag inte varför han var ihop m sitt x...o d fick 3 barn..oroväckande!!o nu kommer det slitningar o barnen används på ett felaktigt sätt!o är det så att vi som människor har behov av andra så vi ibland bara följer med för o slippa vara själva?? känns inte helt bra!så jag är trots allt rätt nöjd med att vara själv o bo "isolerat"!!när jag hör så mkt om folks elände o liv så...o man vet aldrig vad människor går igenom! o det har jag ju upplevt själv att andra har förutfattade meningar o att man inte visar på ytan vad som sker.

en gammal kompis hörde av sig o berömde att jag var så "duktig" o stark...o sedan kom det små bitar så jag började fundera på vad hon fiskade efter? o vad hon tror om min son bla el har hört....jag blev jävligt irriterad m spela dum o fattade inget!

att små luska på det sättet tycker jag är svagt! hon vet en del men har inte hört av sig el kontaktat mig tidigare o så nu ..kändes det som hon ville kolla "mig" kommer tänka på vad jag säger till en gemensam vän ....för vad de har pratat om  ,om mig vet jag inte! jag anser att hon  kunde  ha ringt upp el visat sig här om hon vill veta o vara min vän!jag skiter i att det gått nga år o att vi tappade kontakten, fiska inte på det sättet! jag fanns för henne när det var tufft vid hennes skilsmässa o hon vågar tydligen inte prata rakt ut...men som sagt då får hon placeras som vän nu o inte kompis...


jag skulle behöva få städat...har ingen lust! men kommer ju sällan ngn hit ut i skogen...så gör det nog inte idag! fast jag anser att d behövs...m jag kan nog "stänga " av det!

min odåga till son vill bli hämtad...

ska nog duscha nu o "vila" en stund! 





Av mamma-tilda - 19 januari 2013 00:09

har faktiskt för ovanlighetens skull lämnat gården för en kväll!

Har varit in till stan med min bästa V o käkat på kinamuren! är nu så proppmätt så jag kan inte röra mig :)

gott var det o mycket snack hann vi dra igenom. var ju ett tag sen vi sågs utan barn mm.

nu har vi iaf hunnit med det mesta i våra liv!el iaf vad som hänt sedan sist....


nu ska jag bara elda upp lite värme o sedan krypa till sängs! 

trött o min numera rätt vanliga huvudvärk är på plats!


har inte hört ngt från dottern idag men pratat lite med de andra 2 barnen!

 fick veta lite ikväll som inte var så kul .


rätt nöjd nu att vara hemma i skogen igen! lite kallt bara;)men lugnt o stilla....

o efterlängtad av djuren...man kan ju tro att jag varit borta i flera dagar!


kvarstår dock lite önskan om en kram el ngn att krypa intill ..var  ju ett tag sedan nu faktiskt! 

får väl fundera på o lösa det ...ngn kväll;) ringa hit ngn hemlighet...el gå o ragga upp ngn ny;)

skämta....är lugnt m visst just nu skulle jag vilja ha en kram åtminstone!!!

hm får väl lösa det ..får väl messa ngn kankse...hm ...tål o tänkas på i natt, vem?

el kolla när d är jobb här igen o lite kaffe...


dax att drömma nu då...sängen väntar!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards