Alla inlägg den 22 januari 2013

Av mamma-tilda - 22 januari 2013 19:06

idag är det tisdag ! vilket innebär tidig morgon på jobbet...men slutar oxå tidigt för jag har ju min gosse på tisdagar!

han har med sig en kompis o de kör cross i kylan!o så ska vi ha en extra nattgäst oxå då bästa V är bortrest är hennes dotter här!tvingat på dem reflexvästar!men som med allt som  "xa mamma" måste jag markera att det gäller!!! m den kära gossen gav sig fort! 


jobbet har varit segt nu nga dagar!idag hade jag kunnat sluta om jag hade råd...trött på griniga ,tjuriga 6åringar!!!

o så kommer det då en lite gooo kille o bara ger fröken en bamse kram! jajja jobbar väl ett tag till då!får man kidnappa med sig sådana goa ungar?? skulle gärna ha en lite kramgod ibland! men idag har jag ju min stora gosse iaf...sedan blir det väl inte så mkt kramar kanske idag...då vi har gäst;)o han börjar ju bli stor så kramarna minskar;)

men jag njuter bara att få ha han här! o spec när han är på ett så glatt humör! o tillfreds här! undrar om jag kan be gud om fler tisdagar i veckorna??vet inte om jag kan skriva igen hur glad jag är över den gossen! känns som det är det jag oftast skriver...men det är de roligaste stunderna i mitt liv! o att få glädja han! min älskade gosse!

o mamma S hade städat o gjort så fint i hallen. hm ...då får jag ju dåligt samvete...jag har inte städat på 1,5 vecka...men jag har ju varit sjuk!då räknas väl inte tiden...o ska köpa ny dammsugare...fast måste kankse dra ett drag innan..

såg att robotdammsugaren kostade nu 990 kr! fast jag har ju små rum o trösklar i stugan...får jag ju iaf vänta på den o lyfta emellan rummen..fast bara 500kr mer än det billiga typ...hm börjar fundera på o plocka bort juldukarna...o måste köpa lampa till fönstret i köket. o kankse små lampor till rummet...blir mörkt om jag "måste" ta bort adventstakarna!


skulle egentligen få ihop lite skoljobb nu när ungarna är ute...m känns inte ngt lockande...i vanlig ordning! m ska ju vara klar innan fre! har ja ju tänkt....o det ligger skolböcker hela runda bordet i rummet!

o ha ren korg ren tvätt att plocka in..tar sådär 5 min max...så det ska jag nu klara!


fylla på mer ved nu...kallt ute o var kallt inne när vi kom hem!men nu börjar det bli varmt o skönt inne!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards