Alla inlägg den 16 maj 2013

Av mamma-tilda - 16 maj 2013 20:18

har sovit hela dagen. dunder huvudvärk. har aldrig varit med om dess like.hela huvudet bara dunka o tryckte.kunde inte röra mig. höll på o dö!

fått i mig lite mat o vätska nu. kaffe,te, vatten. satt ute en kort stund.

känner mig marginellt bättre m långt från bra. snorar o hostar o fortfarande huvudvärk. men när jag vaknade kunde jag iaf står på benen o gå sakta! sitter vid dator lite nu. m orkar inte så mkt.känner att huvudet börjar mer igen.hatar verkligen att vara sjuk!


hockey på tv.ska väl försöka se den o vara uppe i soffan iaf.halvligger m kuddar bakom.

jag tycker synd om mig själv.!!trodde ett tag att jag skulle behöva åka in o röntga skallen...tänkte det skulle kunnat vara en åder..så jävla ont som jag hade.ska aldrig mer ha åsikter om folk med migrän el krämpor...


jag har tyckt att jag mått rätt bra sista tiden.


men jag vet inte om jag törs tro på mig själv för nu är det flera som tror jag blivit så här sjuk för det varit för mkt sista tiden...m ärligt så har det inte kännts så! o denna dunder förkylning/influensa är på riktigt o inte bara må "dåligt"... feber,huvudvärk,hosta o snorigheten kan väl iaf inte komma från psyket??? det tror jag inte !

hatar verkligen att vara sjuk!


o jag har mått rätt bra sista tiden.visst inte haft ngn energi till skoljobbet...m det vet jag inte om jag kan skylla mitt liv på...att jag skjuter upp o sen inte vill!


o visst känner jag mig ensam o smådeppig ibland. men det är väl inget konstigt? jag är ensam o 43 år!...o jag kan inte begära att vänner ska minnas mig jämnt...d har ju fullt upp med sina liv.o det är väl egentligen det jag saknar från ett förhållande mest.ngn som frågar efter en  o saknar en.o jag bor ute på landet o spontanbesök för en kopp kaffe händer ju sällan då.....m jag flyttar inte av den anledningen;)livet har sina baksidor el taggar som det sägs.men det går vidare iaf...precis som klockan fortsätter gå! leva el överleva? vad är skillnaden? o vem avgör vad som är vad? o måste man leva hela tiden? ibland kanske överleva är tillräckligt?o ett medvetet val...jag kan nöja mig med "överleva " under perioder hellre än att ta slut!

 

o jag har en hel del att vara tacksam för i mitt liv!många vänner som betyder mkt o min stora familj.o min "andra familj".

bara jag slipper dö o bli liggandes i veckor...det har jag ingen lust med!när den tiden kommer hoppas jag verkligen att ngn kommer sakna mig o hitta mig!!skrev till en vän förut att jag vill ha en fin sång o liljekonvaljer på begravninegn. men jag kan inte bestämma mig för om jag vill bli kremerad el inte....dax o skriva testamente...


o visst sonen o hans liv påverkar mig. men jag har rätt bra koll på mina känslor(tror jag) o jag har sökt tid för egna samtal...dottern verkar ha d bra iaf med sin sambo. lite ilsken över andras tur i livet . men livet är inte rättvist.det verkar som tjejen som fick låna häst under tävlingen nu blivit bjuden att rida i dubai,...det är ju en av dotterns drömmar.

mitt

jag försöker tänka att det är så att vara "mamma" barnen går vidare o jag är ju bara en extra vuxen...inte mamma.men jag älskar han så mkt!

jag har fått frågan om jag tänker att ta nytt kontaktbarn men vet inte om jag fixar det...det kan inte bli lika bra...o klarar jag av att hålla distansen??sen visst kan jag vara en bra vuxen till fler barn det vet jag.o nästa kanske är lättare när det är någon jag inte "känner";)el har så starka känslor för..m inte just nu iaf.jag saknar min gosse för mkt för o orka ngt annat...o innan jag vet var sonen kommer bo är det inte aktuellt.som d känns nu.


kolla klart matchen nu. orka duscha kankse....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards