Alla inlägg den 6 mars 2013

Av mamma-tilda - 6 mars 2013 20:19

mm nu har hjärnans olika kugghjul kommit igång....

livet rullar, o går upp o ner.

men ibland ifrågasätter man ju sig själv o vad det ska bli av allt.

vad man gör för val el vilka man aldrig ens väljer...

vänner,ensamhet,kärlek....

depression o vad det innebär...svarta tankar - ljusa tankar.

att gräva ner el upp? o hur man gräver...är det ens möjligt att kunna välja?finns gud??

den gammla människan som dog själv o låg länge sitter kvar i skallen o kommer m jämna mellnrum upp i huvudet...

att få vara en del av livet.vad är livet?

barnen ,de finns ju alltid i tankarna.o ibland är ju d mesta jag väljer för deras skull. utan dem vore mkt meningslöst!

suck jag grinar nästan när jag hamnar i sådana har tankar...

fast jag är ju själv hemma så får grina hur mkt jag vill!!


har bestämt att:

1: imorgon göra min första observation o i helgen skriva ihop inlämningen!!

2:att ta minisem snart! just nu är jag så jäkla trött bara.

3:sluta att oroa mig så mkt för barnen....hm skitlätt ju;)

m sonen har inte hört av sig idag o då snurrar hjärnan...fast vi inte hörs varje dag..m han var ju osams m sin pappa igår...m jag har bestämt att inte ringa varje dag...

o gossen i örebro...är ju inte heller ngt att oroa mig för...

o dottern var på hugget igår...m nu är syrran där o så blir hon med hem i helgen.

4: snart ta en rejäl fylla....el kankse inte...m gå ut o festa...el ta en båttur!lite sugen på Tallin.

5:tycka synd om mig själv i kväll....fast tur jag inte har ngt godis el orkar baka....

6: skita i o bära in ved ikväll!o skita i disken även om d är rätt stor idag!

7: skärpa till mig o mitt"liv" el ngt;)

ja o så snurrar det lite mer...m vet inte om jag orkar skriva om det.


o hade en trevlig tjejträff i lö. det händer för sällan att man ses enkelt el enkelt för oss andra m A hade förberett massa gott.o under veckorna har alla fullt upp o så orkar man inte ens slå en pling till ngn el bara ta en fika. d är egentligen förskräckligt!jag tänker ibland att jag måste rycka upp mig m då kommer d en period m massa annat. m det jag alltid har tid för el försöker ta mig tid för är barnen...konstigt då jag betämt att d inte ska få ta så stor plats längre;) el dottern tar  ju inte så stor plats längre...m blivit bättre på att inte göra allt för sonen el fixa!

o attjag ska göra det jag vill nu mera!o så kommer jag mig inte för med ngt!


nu är syrran iväg o då har ja ju "stalljobb" som inte är så mkt egentligen m man villju inte hålla på hur sent som helst så blir hem direkt o fixa o sedan reser jag mig ju inte från soffan. måste vara åldern...en gammal jobbarkompis sa att jag behövde flytta till stan..för att inte sitta inne o häcka..ibland undrar jag om d ligger ngt i det! m brukar ju säga att d är lätt o går fort o åka..m inte tusan åker ja ngt en vardagkväll! inte ens för o fika ....


o nu kommer saknaden...tomt dagen efter gossen varit här...

ibland saknar ja tiden med barnen ngt enormt o ibland tycker jag d är skönt utan.förstår d som vill ha barn! ibland skulle ja kunna tänka mig en liten ;)är nog tur jag inte får nga mer ! m svårt o lämna tillbaka lånebarnen...emellanåt.

spec min gosse!


o fullt upp på jobbet nu..fick ta 2 föräldrasamtal idag. fast d har jag ju inget emot,även om d är roligare när d är bra saker man får prata om!o samtalen är jag rätt bra på ! så känns som jag kan vara nöjd m mitt jobb trots allt.funderar ju på om jag skulle byta jobb vad det skulle bli...m gillar ju kontakten m både barnen o föräldra biten för d mesta....

att få vara med o utveckla barnen att få dem växa som människor.o 


o skickar varma lugna kramar ikväll till S!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards