Alla inlägg den 25 mars 2013

Av mamma-tilda - 25 mars 2013 21:07

vad vi har i våra ryggsäckar påverkar oss. en del bär med sig tungt från början andra fyller sina med tyngre grejer.

men oavsett så gäller det, att vad var och en har i sin ryggsäck så påverkar det oss.att börja tömma o fylla med lättare packning kan vara svårt. en del el många behöver hjälp med det.det är inte alltid lätt att titta ner i sin egna ryggsäck...o börja tömma el packa om.lika svårt kan det vara att be andra om hjälp att lasta ur en del.

glöm inte att det finns hjälp att få. om du ska packa ur el packa om.hjälp att fylla på med positiva grejer oxå! se till att ha de människorna nära dig som fyller din ryggsäck med bra saker!

jag är övertygad om att jag lyckats fylla på med en hel del bra åt mina barn o jag håller tummarna för att det jag lyckades stoppa i ska räcka en bra bit! sonen har ju lyckats tynga sin ryggäck en del. men jag hoppas att det som ligger i botten kommer ta överhand!


våra ryggsäckar är oxå de som ibland gör att vi utan anledning får dåligt samvete över saker o ting...tack o lov har inte min ryggsäck lyckats fyllas med så mkt såna saker;)o det var faktiskt därför jag ikväll kom att tänka på det....


herregud vad klokt detta blev...nu känner jag mig rätt så mkt som en klok pedagog el psykolog..;);) men faktum är att när man jobabr med barn så får man aldrig glömma att vi alla har med oss vår egna ryggsäck o allas är packade/fyllda med olika saker!vi pratar rätt ofta om ryggsäckar:)

det är ju det som gör oss till dem vi är. vad vi har med i ryggsäcken,vad vi lyckats fylla med o hur vi packar om el packar ur.o packar i efterhand.kom bara ihåg att du själv ska orka bära din egna ryggsäck!!blir den för tung?? ta hjälp!


jag har svårt att ta hjälp o packa om ....men hjälper gärna andra om jag kan!vad står det för? mitt behov att vara mamma? el fixa grejer...i mitten av en stor syskonskara brukar det sägas att man blir diplomat.förhandla både uppåt o neråt....jag har ibland funderat. vad som gör att vi blir de vi blir.jag vill att alla ska ha det bra o må gott o kan jag få avlasta el finnas till hjälp så blir jag lyckligare!jag mår gott om jag kan få finnas för andra. att jobba med  barn tex har jag alltid velat! o jag älskar det för det mesta.ibland kan man ju bli tokig...

o att få ha min gosse gör mig glad o ger mig energi! att få finnas för han. o mina vänner o syskon.


o då kommer tankarna på vår herres vägar. jag hade ett behov av xet ..med balans i livet. han lärde mig säga nej...annars hade jag nog riskerat o gå in i väggen...jag ville fixa allt o vara med överallt! så ngn anledning var det väl med de 21åren....men utan skilsmässan hade jag nog inte fått min gosse.jag vet inte om xet hade klarat av att jag tog det steget.skilsmässan gjorde trots allt att jag hittade mig själv igen,den kan jag förstå men inte varför det skulle bli på barnens bekostnad....


 vår herres vägar är inte alltid lätta att förstå.men de fyller nog sina syften. det enda jag fortfarande inte fattar ngt av är varför prövningarna o sonens svårigheter måste ske?? vad skulle det vara bra för?? kommer jag någonsin få en förklaring? behöver vi ha förklaringar? hur ska vi kunna acceptera saker som vi inte begriper överhuuvdtaget?

det är som ett stort ihåligt rum i min ryggsäck...o det tomrummet har vägt som ett ton!lite lättare har det blivit men är fortfarande tungt!o inte går det att plocka ur ett tomrum ....o det känns som det är väl inkapslat...så svåårt att fylla med ngt!tur sipprar det ur lite o blir lättare...sakta går det iof.


nu kan jag inte formulera mina tanakr ...blev lite rörigt i skallen. läggdax då!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards